• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Geneve 1967 - original och rätt pris?

MrSnok

Breitling
Hej!

Efter att ha fått fin hjälp i en annan tråd så skulle jag vilja göra en sista research och ta hjälp från forumet innan jag köper min första "riktiga klocka". Jag chansar på att detta är rätt forumsdel, säg gärna till i annat fall. Det jag undrar är om ni kan se om klockan har originaldelar (det ser bland annat ut som att baksidan är blank) samt om den verkar ligga rätt i pris (~5,3K)? Klockan jag har hittat: https://www.chrono24.se/omega/omega...ite-dial-kaliber-601-anno-1967--id3703856.htm (för de som inte vill gå in på länken finns urklipp nedan)

Stort tack på förhand!

Info (finns också via länken):
Säljare
Ralf Pieper Internethandel (har googlat lite och verkar vara OK)

Grundinformation
Uppvridning Manuell uppvridning
Boettmaterial Stål
Material armband Läder
År 1967
Skick 1 (mycket gott skick)
Kön Herrklocka/Unisex
Lokalisering Tyskland, Wiernsheim
Pris 549 € (= 5 252 kr) [Förhandlingsbas]
Tillgänglighet Kan levereras omedelbart
Kaliber
Uppvridning Manuell uppvridning
Kaliber/Urverk 601
Baskaliber 600
Boett
Boettmaterial Stål
Diameter 34 mm
Armband
Material armband Läder
 

Bilagor

  • 3703856_xxl.jpg
    3703856_xxl.jpg
    62.7 KB · Visningar: 158
  • 2.jpg
    2.jpg
    114.3 KB · Visningar: 133
  • 3.jpg
    3.jpg
    77 KB · Visningar: 133

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nja finns roligare klockor för den pengen. Skulle haft lite is i magen och kikat här på köp och sälj istället. Tycker den där var för dyr, men gillar du modellen borde du utan större problem kunna hitta en liknande här för 3-3500:-
 

MrSnok

Breitling
Tack för svar. Fick nu ett mer förmånligt erbjudande från Christoffer på forumet som det lutar mer åt nu. Bra med KS!
 
Topp