Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Geneve, vad kan den vara värd?

Diskussion i 'Vintage' startad av MiB, 13 mars 2016.

1. MiB
    Trådstartare

MiB Torpare

Hej på er alla sjukt kunniga medlemmar!

Är nybörjare på vintage, och jobbar hårt med hemläxan. Funderar på att prova mina vingar genom att införskaffa mitt första kostymur, och har fastnat lite för en Omega Geneve, som jag skulle vilja ha lite hjälp med. Originalkrona på, dock nytt band, men med omegaspänne. Gravyr "MoDo" på baksidan.
    Vad tror ni, vad skulle ni sätta för pris? Andra synpunkter? Tips för att kolla dess äkthet? Tack på förhand!

-Micke
    Geneve.jpg baksida.jpg IMG_5620.JPG

2. holma20

holma20 Borgare

ja fick 4k för min på tratten men då utan gravyr på baksidan..
    som jag förstår så ska du nu köpa den inte sälja..
    men jag skulle säga runt 3tkr känns rimligt om verket är i bra skick!

3. MiB
    Trådstartare

MiB Torpare

Tack Holma för svar. Jag var nog inte tydlig, jag tänkte köpa :) Men 4k ger mig en bra fingervisning. Säljaren vill 6k för denna. Kändes spontant högt.
    mvh - Micke

4. holma20

holma20 Borgare

oj aa herregud då är de bara leta vidare 6k är den absolut inte värd!
    de är många som får hybris när dom ser märket omega och även om det är 18k, oftast sätter dom om jag får säga de själv galna över priser !
    för 6k kan du få en constellation stållis om du nu vill ha en vintage omega

Arsius11 gillar detta.
  5. MiB
    Trådstartare

MiB Torpare

Perfekt, tack, precis den typ av info jag vill ha!