• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Geneve, vad kan den vara värd?

MiB

Breitling
Hej på er alla sjukt kunniga medlemmar!

Är nybörjare på vintage, och jobbar hårt med hemläxan. Funderar på att prova mina vingar genom att införskaffa mitt första kostymur, och har fastnat lite för en Omega Geneve, som jag skulle vilja ha lite hjälp med. Originalkrona på, dock nytt band, men med omegaspänne. Gravyr "MoDo" på baksidan.
Vad tror ni, vad skulle ni sätta för pris? Andra synpunkter? Tips för att kolla dess äkthet? Tack på förhand!

-Micke
Geneve.jpg
baksida.jpg
IMG_5620.JPG
 

holma20

Panerai
ja fick 4k för min på tratten men då utan gravyr på baksidan..
som jag förstår så ska du nu köpa den inte sälja..
men jag skulle säga runt 3tkr känns rimligt om verket är i bra skick!
 

holma20

Panerai
Tack Holma för svar. Jag var nog inte tydlig, jag tänkte köpa :) Men 4k ger mig en bra fingervisning. Säljaren vill 6k för denna. Kändes spontant högt.
mvh - Micke
oj aa herregud då är de bara leta vidare 6k är den absolut inte värd!
de är många som får hybris när dom ser märket omega och även om det är 18k, oftast sätter dom om jag får säga de själv galna över priser !
för 6k kan du få en constellation stållis om du nu vill ha en vintage omega
 

MiB

Breitling
oj aa herregud då är de bara leta vidare 6k är den absolut inte värd!
de är många som får hybris när dom ser märket omega och även om det är 18k, oftast sätter dom om jag får säga de själv galna över priser !
för 6k kan du få en constellation stållis om du nu vill ha en vintage omega
Perfekt, tack, precis den typ av info jag vill ha!
 
Topp