• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

omega grand prix paris 1900

altnume

Breitling
Hej!

Jag har ärvt ett fickur och skulle gärna vilja veta lite mer om det. bakgrund, ålder, värde etc. Ålder brukar man ju kunna ta reda på via ett "serial number" på klockverket, men det verkar inte finnas något, vad kan man mer göra?

Tack på förhand! :)

20140608_195023.jpg
20140608_195034.jpg
20140608_195045.jpg
20140608_195119.jpg
20140608_195129.jpg
20140608_213925.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag kan inte mycket om fick ur, men som jag förstått det så kan serienumret sitta under tavla och visare på äldre omega fickur.
Detta är dock inget jag rekommenderar att du ska prova själv, utan det ska en urmakare göra.

Snygg klocka, oftast är det inget större värde i fickur om det inte är tillverkat av en värdefull ädelmetall. Självklart finns det undantag. Hans_Delsbo du är väl rätt bra på fickur? :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
På de flesta av mina ur så stämmer numret på insidan av boettlocket med numret på verket. Numret på ditt ur skulle i så fall indikera 1935, vilket enligt mig stämmer jättebra med dekoren i typ jugendstil. Kan kolla typsnittet med något ut med känt år i morgon.
 
Topp