• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Guldklocka 14K Vintage 1962

Aer0

Breitling
Då ny Omega är inhandlad så blir det att avyttra en Guldklocka jag fått i arv.

Är köpt december 1963 men enligt Omega så är verket från 1962. En klocka med boett i 14k guld och till det en förgylld silverlänk. Allt i org från butik. Köpt i Göteborg på Albin Ahlberg AB som idag dock inte finns kvar. Klockan är använd och det finns spår från detta. Men överlag i ett väldigt gått skick och boett, tavla, visare och länk har klarat dig väldigt bra under alla år. Tyvärr plexiglas som har lite repor efter användande men dessa går säkerligen att polera bort.
Har kvar Garanti och försäkringsbeviset men verkar som att garantin har gått ut... Men garanterar ju äktheten iaf då alla uppgifter matchar.

Klockan är i helt org skick och har en underbar patina. Väldigt välvårdad och i ett otroligt bra skick skulle jag vilja påstå.
Såklart finns det spår och märken efter användande då klockan ändå har en ålder av snart 53år gammal och allt kan ju inte föråldras på samma sätt som Madonna.
En ägare sedan ny innan jag ärvde den.
Går som det skall och håller tiden enligt mig bra så länge man inte glömmer att vrida upp klockan. =)

Lite uppgifter om uret då
17 Jewels
Cal 269
Verk. Nr. 19221637
Boettnr. 121010
Diameter utan krona är 34mm
Krona med Omegalogga på.

Tittat under en längre tid va dessa säljs för på olika auktioner och nästan alltid i ett betydligt sämre skick och inte sällan utan länk och satt ett pris utifrån det.

Pris: 6500kr (<=8000kr)
Frakt enl ök men först efter erlagd betalning.
Betalning via Swish
Retur om det jag beskriver inte alls stämmer med verkligenheten dock ingen retur F2F.
Klockan finns utanför Göteborg.
Frågor svaras via PM

Och såklart lite bilder. Fler kan skickas på begäran
20160913_100013.jpg


20160913_095559.jpg


20160913_100811_001.jpg


20160629_151544.jpg
 

Bilagor

  • 20160629_152034.jpg
    20160629_152034.jpg
    69 KB · Visningar: 101
Senast ändrad:
Topp