• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega har släppt Planet Ocean Liquid Titanium i 42 mm

Isodor

Audemars
Halloj,

Tänkte bara tipsa om att Omega släppt deras PO Liquid Titanium i 42 mm.



http://www.omegawatches.com/gents/seama ... 2422103001

En riktigt fin klocka om du frågar mig, kul med blå urtavla, och även blåa gummibandet är riktigt fint irl!

Den har enbart funnits i 45 mm innan.

Prisbilden? Har ej sett någon svensk AD som lagt upp den ännu, men deras 42 mm PO och 45 mm har haft samma pris på vanliga serien ( 44 700:- ) med stållänk.

Stållänk Liquidmetal 45mm ligger på 62 100:- så kanske är priset densamma för 42 mm modellen?
 

Bilagor

  • 23290382003001-20.png
    23290382003001-20.png
    40.7 KB · Visningar: 331

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Synd att Omega inte gör denna i stål, oavsett hur snygg en klocka är så går den tyvärr bort om den är i Titan för mig.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
80talisten skrev:
Synd att Omega inte gör denna i stål, oavsett hur snygg en klocka är så går den tyvärr bort om den är i Titan för mig.


Varför då?

Den snyggaste Omegan! Bygger ett habegär men inte till det priset.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Zed skrev:
80talisten skrev:
Synd att Omega inte gör denna i stål, oavsett hur snygg en klocka är så går den tyvärr bort om den är i Titan för mig.


Varför då?

Den snyggaste Omegan! Bygger ett habegär men inte till det priset.
Jag tycker att Titan ger en märklig känsla pga. den låga vikten samt att det repas lättare om det inte är behandlat på något sätt. Men för jäkla snygg är den, det håller jag med om till 100%
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
80talisten skrev:
[
Jag tycker att Titan ger en märklig känsla pga. den låga vikten samt att det repas lättare om det inte är behandlat på något sätt. Men för jäkla snygg är den, det håller jag med om till 100%

Omega använder väl den finaste möjliga graden av titan för denna. Grade 5. Om det är mer eller mindre repkänsligt har jag dock inte en susning om. Det ska dock vara så ljust att det liknar vanligt stål.

Vikten är bara positivt, den vanliga PO:n är ett bojsänke.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Hörde faktiskt rykte om detta redan i februari :) 42 mm är helt klart rätt storlek på en PO
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Omega har släppt Planet Ocean Liquid Titanium i 42 m

80talisten skrev:
Hur tjock är en AT8500 på 38,5mm?
Enligt uret.se är den 13,5mm tjock vs. kvartsarens 12mm.

Vad gäller POn så är den tjockare - 14-14.5mm kanske?
Men den fetaste är 9300-kronografen som jag tyckte kändes som 20mm hög på handleden och inte alls proportionerlig...

Hållet med 80 också om titan, gillar tunga klockor och titan känns för plastigt. Men klockan är grymt snygg!! :)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Mums! Snygga siffror som känns lite seamaster 300. Men dyr...och heliumventil förstås...
80talisten skrev:
Hur tjock är en AT8500 på 38,5mm?
För tjock för att kännas dressig, ungefär som känslan i en milgauss men ännu mer uttalat pga mindre boett. Den större blir mer proportinerlig eftersom de är jämntjocka. 13,5 mm är inte mycket på pappret, men det påverkar känslan.
 
Topp