• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega har tappat det totalt.

Magren

Breitling
Vad i helvete håller dom på med. Jag kommer sannolikt aldrig mer att äga en Omega då dom nu har passerat alla gränser för hur mycket man får sälja sig. Att dom producerat allsköns limited editions av Speedyn har ju länge gett en fadd smak i munnen men nu tar dom det ett steg längre och trillar över kanten när dom alltså gör en limited Aqua Terra med låtsasmärken på sekundvisaren. Snacka om varumärkesdevalvering. Jag citerar texten från Erikssons Urhandel; "Omega Seamaster Aqua Terra James Bond, släkten Bonds familjevapen på sekundvisaren och tavla, limiterad, pris 58.700.-.
Tack för att ni totalt sabbat en i mina ögon supersnygg Aqua Terra 15000 GAUSS med sånt här tjoller. Jävla idioter. Håll käften och dra åt helvete.
Annars så är läget stabilt. ;) Trevlig helg på er!
SMATJB03.jpg
 
Skicka ett argt mail till SGN, eller varför inte Omega själva då?
Ingen tvingar dig att köpa den.
Den har sålt bra överlag och är rätt cool enligt mig, och du har förvisso rätt i att de gör en del limiterade saker, men är detta alltid en uteslutande dålig sak?

Hatar du lika mycket på Seamaster 300 "Spectre"?
7007 ex och varenda en är såld sedan länge, varför inte fortsätta med ett vinnande koncept?
 
Älskar James Bond men hatar alla Omega 007-limited edition med 100000007 ex. Skulle aldrig köpa en klocka medd 007 på sekundvisaren etc.

Men bortsett från det så är Omega ett märke jag ändå gillar.
 

MånsT

Rolex
Så RM-056 är ingen seriös klocka?
Likaså merparten av RMs utbud?
Gäller detta även en hel del av Omegas speedmaster serie?
Jag hoppas inte du jämför en Richard Mille av safirglas med en Omega av stål? En del RMs och många AP Royal Oak Offshores är dumma, ja. Vad jag syftade på var att fall där man tar en vanlig klocka á ~50k, ändrar färgsättning och lägger till emblem helt plötsligt tar tusentals kronor extra för är idiotisk. Läs Aqua Terra och SMP 300 "Bond/Spectre" som bra exempel.
 

6r15c

Omega
Haha vilket lågvatten märke till text:
"släkten Bonds familjevapen"
Vilken släkt? Det är ju en fiktiv agent!

En del av oss klocknördar gillar urmakare och dess historia som finns/fanns på riktigt.
Alla urmakare borde ha ett familjevapen så kunde man göra vettiga upplagor av klockor.
Annars är det större chans att man kan få köpa en klocka med
Falcon Crest familjevapen än en klocka med historisk substans! ;):)
Falcon_Crest.png
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Hela James Bond kopplingen är trams och fånig men jag kan inte riktigt förmå mig själv att bli upprörd. Det finns större avarter i klocksvängen.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Vad i helvete håller dom på med. Jag kommer sannolikt aldrig mer att äga en Omega då dom nu har passerat alla gränser för hur mycket man får sälja sig. Att dom producerat allsköns limited editions av Speedyn har ju länge gett en fadd smak i munnen men nu tar dom det ett steg längre och trillar över kanten när dom alltså gör en limited Aqua Terra med låtsasmärken på sekundvisaren. Snacka om varumärkesdevalvering. Jag citerar texten från Erikssons Urhandel; "Omega Seamaster Aqua Terra James Bond, släkten Bonds familjevapen på sekundvisaren och tavla, limiterad, pris 58.700.-.
Tack för att ni totalt sabbat en i mina ögon supersnygg Aqua Terra 15000 GAUSS med sånt här tjoller. Jävla idioter. Håll käften och dra åt helvete.
Annars så är läget stabilt. ;) Trevlig helg på er!
SMATJB03.jpg

Lugna ner dig, inget att hetsa upp sig för. Köp inte klockan helt enkelt. Dessutom old news, klockan släpptes för snart ett år sedan.
Modernt påhitt med specialutgåvor och LE? Omegapåhitt? Nej, liknande har kommit ut från de stora anrika klockhusen sedan länge.

Terminator och diktatorer. Reklam och återförsäljare på tavlorna.
7D19A171-FB46-42DB-9A1A-8B64FF482B1D_zpspngnfwdj.png


ap-19575-04165.jpg
images2E44OQEO.jpg


Fula loggor, företag, polismyndigheter, stadsvapen
image_807.jpg
rolex-oyster-perpetual-day-date-oman-18038-ad.png


Diktatorn Gaddafis signatur någon?
untitled.png


Varuhus. Skulle kanske vara läckert med en Åhlens-tavla?
17071301[0].jpg



Tämligen eftertraktade klockor de flesta idag. Kanske man skulle införskaffa en Bond AT bara utifall? ;)
 
Senast ändrad:

Starship

Cartier
Lugna ner dig, inget att hetsa upp sig för. Köp inte klockan helt enkelt. Modernt påhitt med specialutgåvor och LE? Omegapåhitt? Nej, liknande har kommit ut från de stora anrika klockhusen sedan länge.

Terminator och diktatorer. Reklam och återförsäljare på tavlorna.
7D19A171-FB46-42DB-9A1A-8B64FF482B1D_zpspngnfwdj.png


ap-19575-04165.jpg
images2E44OQEO.jpg


Fula loggor, företag, polismyndigheter, stadsvapen
image_807.jpg
rolex-oyster-perpetual-day-date-oman-18038-ad.png


Diktatorn Gaddafis logga någon?
untitled.png


Varuhus. Skulle kanske vara läckert med en Åhlens-tavla?
17071301[0].jpg



Tämligen eftertraktade klockor de flesta idag. Kanske man skulle införskaffa en Bond AT bara utifall? ;)
Jag gissar att en klocka som hånas när den är ny har större chans att bli ett eftertraktat samlarobjekt än en klocka som är en dundersuccé. Köp den, lägg den i bankfacket utan att ta bort plasten, vänta trettio år och cacha kanske in. Om någon fortfarande använder armbandsur.
 
Vad i helvete håller dom på med. Jag kommer sannolikt aldrig mer att äga en Omega då dom nu har passerat alla gränser för hur mycket man får sälja sig. Att dom producerat allsköns limited editions av Speedyn har ju länge gett en fadd smak i munnen men nu tar dom det ett steg längre och trillar över kanten när dom alltså gör en limited Aqua Terra med låtsasmärken på sekundvisaren. Snacka om varumärkesdevalvering. Jag citerar texten från Erikssons Urhandel; "Omega Seamaster Aqua Terra James Bond, släkten Bonds familjevapen på sekundvisaren och tavla, limiterad, pris 58.700.-.
Tack för att ni totalt sabbat en i mina ögon supersnygg Aqua Terra 15000 GAUSS med sånt här tjoller. Jävla idioter. Håll käften och dra åt helvete.
Annars så är läget stabilt. ;) Trevlig helg på er!
SMATJB03.jpg

Jag tycker att det är den enda snygga "bond-edition" klockan någonsin. "Släktvapnet" känner ändå ingen till och 007 syns knappt. I övrigt så är ju designen klockren.
 

Starship

Cartier
Lugna ner dig, inget att hetsa upp sig för. Köp inte klockan helt enkelt. Dessutom old news, klockan släpptes för snart ett år sedan.
Modernt påhitt med specialutgåvor och LE? Omegapåhitt? Nej, liknande har kommit ut från de stora anrika klockhusen sedan länge.

Terminator och diktatorer. Reklam och återförsäljare på tavlorna.
7D19A171-FB46-42DB-9A1A-8B64FF482B1D_zpspngnfwdj.png


ap-19575-04165.jpg
images2E44OQEO.jpg


Fula loggor, företag, polismyndigheter, stadsvapen
image_807.jpg
rolex-oyster-perpetual-day-date-oman-18038-ad.png


Diktatorn Gaddafis logga någon?
untitled.png


Varuhus. Skulle kanske vara läckert med en Åhlens-tavla?
17071301[0].jpg



Tämligen eftertraktade klockor de flesta idag. Kanske man skulle införskaffa en Bond AT bara utifall? ;)

Jag har hört att den släpps under våren.
Untitled.png
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Vad i helvete håller dom på med. Jag kommer sannolikt aldrig mer att äga en Omega då dom nu har passerat alla gränser för hur mycket man får sälja sig. Att dom producerat allsköns limited editions av Speedyn har ju länge gett en fadd smak i munnen men nu tar dom det ett steg längre och trillar över kanten när dom alltså gör en limited Aqua Terra med låtsasmärken på sekundvisaren. Snacka om varumärkesdevalvering. Jag citerar texten från Erikssons Urhandel; "Omega Seamaster Aqua Terra James Bond, släkten Bonds familjevapen på sekundvisaren och tavla, limiterad, pris 58.700.-.
Tack för att ni totalt sabbat en i mina ögon supersnygg Aqua Terra 15000 GAUSS med sånt här tjoller. Jävla idioter. Håll käften och dra åt helvete.
Annars så är läget stabilt. ;) Trevlig helg på er!
SMATJB03.jpg
Okay, då vet vi din åsikt. Dissa Omega och hissa Rolex verkar vara grejen om man vill vara mainstream på forumet, så du sparkar bara in öppna dörrar. Finns många trådar på det temat som du kan haka på istället för att skapa en ny som inte tillför ett smack till debatten. Bara så du vet så finns den vanliga AT'n och AT 15000G kvar i sortimentet och du är inte tvingad att köpa någon LE variant.
 

jandan

Panerai
Ja, Ja, och så tar vi det lite lungt. Det är snart helg. Antingen gillar man eller gillar man inte.
Jag har klämt på en och den ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild.
Det finns ju dem som köper LE versioner, men 15007 ex känns inte limiterat.
Omega gör mycket rätt (tex Seamaster 300 Master Co-AX), men också en del som
inte är lika kul. Smaken är som baken. Tycker man inte om är det ju bara att hoppa över.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Börja grina.. Är väl inte mer än att skita i de modeller du inte gillar och hålla dig till dem du gillar. Är det så att du dissar ett helt märke för en limiterad modell du ogillar - your loss..
Trevlig helg!
 
Topp