• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Hour Vision Orbis

Funderar på att köpa en Hour Vision troligen blå, är det någon som vet en AD som brukar ha dessa i butik. Bor i Stockholm. Ringt runt lite, Wohlins Ur i Stockholm skulle kanske få hem den om 2v men det verkar som om dessa modeller verkar vara bara tilldelade få butiker nuförtiden.

Någon på forumet som äger denna klocka? Var köpte ni den i så fall? Är ni nöjda med klockan?

Är ute efter en dressare, gillar Hour Vision för den är inte "för" dressad.

Har ni andra klockor att rekommendera i samma prisintervall ny 45.000, eller beggad runt 30 ?

// Tack på förhand.
Omega%2BDe%2BVille%2BHour%2BVision%2BBlue.jpg
 

Norra

Panerai
För sportig och stor tycker jag, kör en Aqua Terra midsize, det skulle jag göra iaf, du får du även deras 8500 (inhouse, som kanske för övrigt finns i Orbisen)! :)
 

Sond

Patek
Min kompis har en i guld med vit tavla. Den är en blandning av sport o dress. Kanske inte kostym, , men kavaj och söndagslunch på bättre restaurang typ. Jag gillar dem i alla färger.

Det finns ju hur mycket som helst om man bara ska gå på pris. Day-Date är väl den jag närmast tänker på.
 

Apansson

Torpare
Rob Engström hade den inne sist jag var där strax innan jul.
Jag tycker den är för dyr, kolla in denna för ca 22'
image.jpg

De ville prestige co-axial 39,5mm, stål på läder.
Reference 424.13.40.20.03.001
Jag ser inte någon större anledning att köpa hour vision för det dubbla, den är dessutom mycket tjockare och klumpigare. Om inte rob har prestigen så tror jag att Krons ur brukar ha den inne, alternativt kan du titta på någon av de andra färgerna hos Rob, de brukar ha roseguld/blå tavla inne. Mycket fin.
Lycka till!
 
Apansson: Den är givetvis fin, har kollat in den, men romerska siffror är inte min grej.

Jag har idag bara en SMP 2254 som jag vill komplettera med något mer dressigt, men inte en ren kostymklocka. Jag kommer att köra min 2254 på jobbet, men den nya måste klara några dagas desk-diving då och då.

Hour Visions (HV) tjocklek är en del av det sportiga/dressiga som jag gillar, den är inte Planet Ocean tjock...sen så har HV de snyggaste visare jag sett efter svärden på min 2254.

Egentligen tycker jag en AT skulle vara perfekt, den har skruvad krona som ett plus, vilket en mer sportig klocka ibland är utrustad med. AT:ns visare är dock inte så snygga som HV och AT:ns design är långt ifrån lika snygg som De Villen och därför går den bort.

Det enda minus jag hittar på HV är att den kanske är lite för polerad...där AT även har borstade områden.

När det gäller Rolex så har jag än idag inte sett en Rolle jag tycker är snygg (ok ,har inte sett alla feta i guld live) men jag har lite svårt förstå alla Rolexfantasters default-mani :)

Kom gärna med andra förslag, har inte hakat upp mig på någon specifik tavla, utan mer hur HV kombinerar en dressad/halvsportig look.
 

Apansson

Torpare
Ja, alltså har du inga problem med tjockleken och priset så är det väl bara köra! Kolla som sagt både Rob E och Krons ur, jag tror att de båda borde ha den inne. Kanske t.o.m NK har den inne, deras sortiment på Omega är rätt bra. Gillar man inte romerska index så försvinner ju i princip alla Omega-dressare förutom HV. Vad gäller övriga märken lämnar jag till någon annan. :)
 
Kollade in en Orbis på stan idag. Jag måste säga att den blåa färgen inte riktigt visade sig vara exakt som jag trodde. Det var något mörkare i artificiellt ljus, men underbar i mer dagsljus. Fast så är det väl med alla klockor.

Provade även en De Ville Coax, svart. Fantastiskt vacker. Synd bara att romerska siffror går bort.

Kollade även in AT 41,5, men det är något med indexen, eller visarna jag inte riktigt faller för.

Nästa steg är att kolla in den svarta Hour Vision modellen om jag kan hitta den.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Mitt första intryck av klockan var inte den bästa. Gillar inte den typen... Kan du tänka dig en vintage omega eller bara nytt?
 
Om det är en polerad dressare föredrar jag nytt.

Jag är lite vilse. Föredrar länk som en AT har men den enda HV som handlarna har i sholm är den blå Orbis och den måste man ha läder på.

Skulle så gärna vilja få se en svart HV på länk live innan jag slår till.

Vad fick du för intryck av Orbisen?
 
Topp