• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Kan man snacka ner priset i fysisk butik tro?

N.Bathes

Cartier
OMEGA
många skriver att man kan få ned priset tillräckligt för att det skall vara lönt att köpa i fysisk butik...

Vad är Er erfarenhet av det?
Det skiljer ju en Hel del i Fysisk handlare mot tex Mywatch.nu
 
Senast ändrad:

bionicbeagle

Friends of KS
Det beror helt på butik och vem man talar med. En del är mer prutvilliga än andra. T.ex är ju NK helt körda. Sedan beror det ju lite på modellen också.

Själv har jag fått bättre pris på flera Omega-modeller i Stockholm än på uret.se/mywatch.nu utan att vara speciellt bra på att pruta.
 

N.Bathes

Cartier
Det beror helt på butik och vem man talar med. En del är mer prutvilliga än andra. T.ex är ju NK helt körda. Sedan beror det ju lite på modellen också.

Själv har jag fått bättre pris på flera Omega-modeller i Stockholm än på uret.se/mywatch.nu utan att vara speciellt bra på att pruta.
Det är en omega planet ocean seamaster titan jag kollar på
Vilka butiker kan du rekommendera då?..
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Vilken modell handlar det om och har du varit i kontakt med någon AD än?
Man behöver ju inte pruta ihjäl sig i butik. Pruta så du slipper skämmas nästa gång du hälsar på.
 

Ninen79

Audemars
Ca 10-15% om du inte har bra kontakt med din AD, 20-30% om du är bra stamkund :) Som du har märkt så är inte folk på KS så sugen på att prata om vilka rabatter man får ;)
 

MagnusL

Omega
Jag har haft kontakt med en AD i USA som jag handlat lite genom åren, och förmedlat en massa klockor. Han brukar ge 25% på priserna i USA. Nu ska han stänga igen och säljer ut allt han har i lager till inköpspris. Kollade på några modeller och det handlar om ca 30%. Men dollarn är ju inte så rolig nu.
Mitt tips är att prata med en butik och säga att du funderar på att köpa den online, men handlar gärna lokalt om du kan få samma pris. Dom kan ju välja om dom vill sälja en klocka eller låta Uret sälja den istället.
 

Mauritz

Rolex
Jag skulle gå in till Fredrik på Bo Berggrens Ur på Biblioteksgatan och kolla med dem och se vad dom kan göra.
Har haft lite kontakt med dem genom åren och tycker det funkat mycket bra bara man ger ett seriöst intryck av att man skall köpa och inte bara fönster shoppar.
Lycka till.
 

N.Bathes

Cartier
Ska försöka!!
Man betalar ju inte 20000:- mer för att handla i en butik i stan....
Får se vad dom kan göra, förstår att dom inte ger ett lika bra pris men något kan dom säkert göra hoppas jag!!!!
 
Topp