• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega mesh samt gummi/viklås (Planet Ocean)

fredrikb

Cartier
Säljer två alternativa armband till Omega Planet ocean:

1. Omega Mesh 22mm

22mm både vid luggar och spänne. Passar Omega Planet Ocean XL (45,5mm-modellen). Jag har själv använt det på en kaliber 2500, men tror säkert det funkar lika bra på kaliber 8500. Det syns att det är använt, men inga stora report eller skador (som syns på bilden).

Pris: 1700 kr

2. Omega gummi med viklås (ref armband 98000294)

22mm vid luggar, 18mm vid spännet. Detta är egentligen modellen som passar till den nya kalibern som har lite tjockare boett, men jag har använt det på en kaliber 2500 och det passade fint (inget glapp vid luggarna, men däremot är det lite tjockare och sticker ut någon mm på undersidan, dvs inget som syns när man har det på sig och man får titta noga för att upptäcka det överhuvud taget).

Säljaren jag köpte avuppgav att det är refens 98000294 på armbandet och det verkar stämma fint när jag googlar på det. Har inte ref nr på viklåset tillgängligt i skrivande stund men kollar givetvis direkt på låset vid förfrågan. Tror det är ref nr 94521813.

Obs att detta är modellen i helgummi, dvs går fint att bada med, och inte som den tidigare modellen till kaliber 2500 som hade någon kartongliknande baksida som förstördes i vatten.

Pris: 2000 kr


Köp båda till paketpriset 3500 kr!


Bild nedan (det svarta gummibandet är sålt):

FB-20140726-0653.jpg
 
Topp