• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega,Oris mm åsikter önskas

Omega Eller Oris pris/prestanda/utseende

  • Omega självklart!

    Röster: 39 63.9%
  • Oris!

    Röster: 23 37.7%

  • Totala väljare
    61

INSANE

Panerai
2-Faktor
Alla missade att handlaren var i Bulgarien?? Kläm och känn här i Sverige först, fråga om pris och pruta lite, då kan du även kanske baka in lite av priset på gummistronken du ville ha. Hela det upplägget kändes tryggare än Bulgarien spåret
Vad menas med godkänt cert?

Bulgarien var ett exempel med tanke på att pappren kan komma vart som helst ifrån, kollade med krons idag dom ville inte sänka priset på Black Bay
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Bulgarien var ett exempel med tanke på att pappren kan komma vart som helst ifrån, kollade med krons idag dom ville inte sänka priset på Black Bay
Krons är inte de enda som säljer Tudor i stan. Just nu så känns det lite velande.
Fast kändes konstigt att de inte prutade på Tudor, vad var listpriset?
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Krons är inte de enda som säljer Tudor i stan. Just nu så känns det lite velande.
Fast kändes konstigt att de inte prutade på Tudor, vad var listpriset?
I butik var priset ca 28000kr men på prisjakt står det 31000kr. Är absolut lite kluven vill göra rätt val och brukar fundera med för och nackdelar innan nåt köp blir av, kan bli en lång process...
Skulle vilja ha en Black Bay med keramisk bezel.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
DSC_0807.JPG
DSC_0814.JPG
DSC_0808.JPG
DSC_0813.JPG
 

Bilagor

  • DSC_0813.JPG
    DSC_0813.JPG
    179.2 KB · Visningar: 12
I butik var priset ca 28000kr men på prisjakt står det 31000kr. Är absolut lite kluven vill göra rätt val och brukar fundera med för och nackdelar innan nåt köp blir av, kan bli en lång process...
Skulle vilja ha en Black Bay med keramisk bezel.

Ang vridringsinlägg - skulle inte göra frågan om keramiskt inlägg till en dealbreaker.
Fördel för keramiskt är ju att de inte blir repiga.
Fördel för de klassiska i metall är ju att repor=patina som vissa gillar, samt att det inte brukar vara så dyrt att köpa ett nytt inlägg
Men det är klart, gillar man den högblanka finishen är det ju keramiskt som gäller...
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Utan att låta allt för partisk så är den nya smpns bezel faktiskt snyggt. Fast du själv måste göra valet.
Men t ex inlägget på min PO, nästan en 10 år gammal dinka är inte så värst slitet och fult.
Fast är väldigt partisk, provade du någon annan modell, t ex Aqua Terran? Den 38,5 mm är spot on. Fast kanske inte passar din smak och tycke.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Utan att låta allt för partisk så är den nya smpns bezel faktiskt snyggt. Fast du själv måste göra valet.
Men t ex inlägget på min PO, nästan en 10 år gammal dinka är inte så värst slitet och fult.
Fast är väldigt partisk, provade du någon annan modell, t ex Aqua Terran? Den 38,5 mm är spot on. Fast kanske inte passar din smak och tycke.

Kliver lite för mycket i pris på Aqua terra. Ska ta mig en ordentlig fundera mellan SMP och Black Bay.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Har nu uteslutit Tudor Black Bay. Vill verkligen ha en Omega, har däremot börjat kolla på Planet Ocean Ref: 232.32.42.21.01.003 och även Aqua Terra Ref: 231.10.42.21.03.003
Vet ni vilka orginal Omega gummiband och natos funkar till aqua terran? har ni egna bilder på klockorna får ni gärna posta :)

Aqua Terra är lite mer stilren och tavlan på den är ju FANTASTISK!!!
Planet Ocean hade vart given för mig men tror att jag skulle störa mig på tjockleken på den, annars gillar jag den sportiga men ändå stilrena looken på den.

Tror ni att Planet ocean kommer ut i tunnare upplaga närmaste tiden?
Aqua Terra:
http://www.omegawatches.com/watches/seamaster/aqua-terra-150-m/master-co-axial-415-mm/23110422103003

Planet Ocean:
http://www.omegawatches.com/watches/seamaster/planet-ocean-600m/omega-co-axial-42-mm/23232422101003
 
Topp