• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega på Blocket.

Vågar man köpa en Seamaster via Blocket? Det ser ut som det medföljer cert. Men säker kan man väl aldrig vara? Hade den funnits i Sthlm kunde man ha besökt en akturiserad handlare och kollat om allt stämde.
Eller?

Med vänlig hälsning, Johannes
image.png
 

Songer

Omega
Box och Cert ser mycket äkta ut på bild. Be om serienummer och kolla med Omega om det överensstämmer med klockan. Så har du lite större säkerhet.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Ser ut att stämma. Jag skulle även tycka att det är märkligt om tillverkarna valde att kopiera kvartsmodellen över den automatiska då den betingar ett välidgt mycket lägre värde. Det går väl att argumentera att kvarts är lättare att piratkopiera - men samtidigt så är väl nötterna som köper fake-seamasters inte så bevandrade inom klockor att de ens vet skillnaden på kvarts och mekanisk :/

Jag tycker klockan på bilden ser ok ut, men det är en riktigt usel bild... så man vet aldrig
 

Phileas Fogg

Cartier
Hade väl varit rätt raffinerat att fejka Hukestämpeln på certet? Man upphör väl aldrig att förvånad iofs.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Vågar man köpa en Seamaster via Blocket? Det ser ut som det medföljer cert. Men säker kan man väl aldrig vara? Hade den funnits i Sthlm kunde man ha besökt en akturiserad handlare och kollat om allt stämde.
Eller?

Med vänlig hälsning, Johannes
image.png
Kanske finns någon KS:are som bor i Malmö som du kan be agera ombud? Jag skall ner över helgen men risken är stor att jag inte kan få den validerad hos t.ex. Hukes. Annars hade jag gärna hjälpt dig.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Be om bättre bilder samt att klockan då är ställd på ett datum/klockslag du anger. Detta för att förhindra att snodda bilder används.
Om det verkar ok så skulle jag gå på magkänslan efter att ha haft telefonkontakt. Bra pris tycker jag!
 
Topp