Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega på Blocket.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Johannes Kube, 2 maj 2016.

1. Johannes Kube
    Trådstartare

Johannes Kube Torpare

Vågar man köpa en Seamaster via Blocket? Det ser ut som det medföljer cert. Men säker kan man väl aldrig vara? Hade den funnits i Sthlm kunde man ha besökt en akturiserad handlare och kollat om allt stämde.
    Eller?

Med vänlig hälsning, Johannes
    image.png

2. Songer

Songer Bonde

Från:
    Västerås
    Box och Cert ser mycket äkta ut på bild. Be om serienummer och kolla med Omega om det överensstämmer med klockan. Så har du lite större säkerhet.

3. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Ser ut att stämma. Jag skulle även tycka att det är märkligt om tillverkarna valde att kopiera kvartsmodellen över den automatiska då den betingar ett välidgt mycket lägre värde. Det går väl att argumentera att kvarts är lättare att piratkopiera - men samtidigt så är väl nötterna som köper fake-seamasters inte så bevandrade inom klockor att de ens vet skillnaden på kvarts och mekanisk :/

Jag tycker klockan på bilden ser ok ut, men det är en riktigt usel bild... så man vet aldrig

4. Phileas Fogg

Phileas Fogg Stadsbo

Från:
    Hong Kong
    Hade väl varit rätt raffinerat att fejka Hukestämpeln på certet? Man upphör väl aldrig att förvånad iofs.

5. zazuki

zazuki Bonde

Från:
    Stockholm
    Be om vettiga bilder. Fattar inte hur folk kan sälja saker och ta så usla bilder.

Triumf gillar detta.
  6. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
  7. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Kanske finns någon KS:are som bor i Malmö som du kan be agera ombud? Jag skall ner över helgen men risken är stor att jag inte kan få den validerad hos t.ex. Hukes. Annars hade jag gärna hjälpt dig.

Amund och MrPlow gillar detta.
  8. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Härlig KS-anda! :)

N.Bathes och Choppe gillar detta.
  9. Stefan S

Stefan S Stadsbo

Från:
    Lerum
    Be om bättre bilder samt att klockan då är ställd på ett datum/klockslag du anger. Detta för att förhindra att snodda bilder används.
    Om det verkar ok så skulle jag gå på magkänslan efter att ha haft telefonkontakt. Bra pris tycker jag!

N.Bathes gillar detta.
  10. Johannes Kube
    Trådstartare

Johannes Kube Torpare

Fy va' bra ni är.

Tack för all hjälp!

Med vänlig hälsning, Johannes

Oscaro gillar detta.
  11. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm