• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega...parfym?

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Kom igen nu, även superlyx företag som Ferrari säljer parfym/After shave vid sidan om (och har samarbetat med Hublot bara det) det handlar om branding. Tror knappast att Ferrari tappat i status på grund av det
 

ChumpTime

Panerai
Well...
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    45.8 KB · Visningar: 86

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kul att höra några olika åsikter om detta. Jag gillar fortfarande min speedmaster iallafall. :)
 

Knekten

Omega
2-Faktor
Kan vara kul med tillbehör så som parfym, men bara de stannar där och inte börjar utöka det hela med kläder osv...
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Alla dessa "Omega gör det och det" trådarna så finns det likväl samma skit från Rolex. Måste vara jobbigt att vara en sån foliehatt.
 
Det sänker värdet på klockorna. Helt klart! Föredrar klockmärken som fokuserar på kärnverksamheten. Min åsikt!

Det dummaste jag läst på år och dar. Hur en nätt liten kollektion av plånböcker, skärp, manschettknappar etc. (och alltsammans av högsta kvalitet och inte direkt billigt heller) skulle kunna sänka värdet på klockorna är obegripligt och rent nonsens. Tvärtom, det synliggör ju varumärket och stärker detsamma. The Swatch Group och Omega har anställda som enbart arbetar med varumärket och hur det ska uppfattas av omgivningen; att få det att synas på rätt sätt och i rätt sammanhang är a och o. Omegas läckra plånböcker påverkar inte värdet på någon av mina klockor, lika lite som Audis snygga Quattro-ryggsäck skulle påverka andrahandsvärdet på A6'an. Att Omega vidare skulle ha förlorat fokus på sin kärnverksamhet p.g.a sina accessoarer är därtill ett lika absurt påstående som att Audi eller Ferrari skulle ha tappat greppet om sin beskärda del av bilmarknaden bara för att de säljer jackor och andra accessoarer också.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Det dummaste jag läst på år och dar. Hur en nätt liten kollektion av plånböcker, skärp, manschettknappar etc. (och alltsammans av högsta kvalitet och inte direkt billigt heller) skulle kunna sänka värdet på klockorna är obegripligt och rent nonsens. Tvärtom, det synliggör ju varumärket och stärker detsamma. The Swatch Group och Omega har anställda som enbart arbetar med varumärket och hur det ska uppfattas av omgivningen; att få det att synas på rätt sätt och i rätt sammanhang är a och o. Omegas läckra plånböcker påverkar inte värdet på någon av mina klockor, lika lite som Audis snygga Quattro-ryggsäck skulle påverka andrahandsvärdet på A6'an. Att Omega vidare skulle ha förlorat fokus på sin kärnverksamhet p.g.a sina accessoarer är därtill ett lika absurt påstående som att Audi eller Ferrari skulle ha tappat greppet om sin beskärda del av bilmarknaden bara för att de säljer jackor och andra accessoarer också.

Vänligen
Forumets undersköterska
Egentligen är bilexemplet väldigt dåligt. Stor skillnad på klockbranschen och bilbranschen. Jag tycker det sänker värdet på ett märke om de börjar sälja i syfte att öka vinsten massa prylar som har 0 koppling till klockorna. Det är min högst subjektiva åsikt.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Egentligen är bilexemplet väldigt dåligt. Stor skillnad på klockbranschen och bilbranschen. Jag tycker det sänker värdet på ett märke om de börjar sälja i syfte att öka vinsten massa prylar som har 0 koppling till klockorna. Det är min högst subjektiva åsikt.
Hur vet vi att de säljer tillbehören i ett vinstdrivande syfte?
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Det som är mest fascinerande med denna tråd är att det sitter en massa klocknördar varav de flesta verkar vara fanboys i något läger och tvärsäkert uttalar sig om saker som professionella marknadsstrateger givetvis har koll på. Eller är det någon här som har verkligt belägg för att Omega, Harley Davidsson, Ferrari, Caterpillar, Zlatan eller vem det nu må vara, är fel på det när dom säljer brand'ade produkter utanför kärnområdet?
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Det som är mest fascinerande med denna tråd är att det sitter en massa klocknördar varav de flesta verkar vara fanboys i något läger och tvärsäkert uttalar sig om saker som professionella marknadsstrateger givetvis har koll på. Eller är det någon här som har verkligt belägg för att Omega, Harley Davidsson, Ferrari, Caterpillar, Zlatan eller vem det nu må vara, är fel på det när dom säljer brand'ade produkter utanför kärnområdet?
Hmm sant, lika bra att lägga ner sidan KS. Varför ska vi diskutera klockor här? Det finns ju redan folk som är professionella som jobbar på de olika märkena och då fyller det ju ingen funktion att vi diskuterar klockor på ett forum?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hmm sant, lika bra att lägga ner sidan KS. Varför ska vi diskutera klockor här? Det finns ju redan folk som är professionella som jobbar på de olika märkena och då fyller det ju ingen funktion att vi diskuterar klockor på ett forum?
Fast nu diskuteras ju inte klockorna utan ett gäng rätt snygga accessoarer...

Mina 2 cent är att så länge det är bra kvalitet på grejerna och att de inte är för billiga så kommer det inte påverka varumärket negativt. Lika lite som luis vuitton och MontBlanc mår sämre för att de har klockor i sortimentet.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Klockföretag säljer ju förstås inga accessoarer att tala om - det är brandade artiklar som används som giveaways, mutgåvor och sånt.
 
Brand extension är kraftfullt och kan slå i båda riktningar.

Det faktum att det finns en diskussion om huruvida det är bra för Omega borde vara negativt. Men den totala bilden och den samlade nettoeffekten kan bara Omega själva uttala sig om.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kul att ni upptäckt Omegas Accessories Collection som innehåller en hel del godbitar. Just parfymen är väl inte mycket att ha, men däremot är armbanden kalasfina. Ploprof-bandet skulle jag gladeligen tacka ja till. Sedan finns ju plånböckerna och inte minst skärpen (med olika valmöjligheter avseende spännet), för att inte tala om manschettknapparna.

https://www.omegawatches.com/accessories/

Vänligen
Forumets undersköterska

Plånböckerna såg faktiskt bra ut. Undrar om det finns hos AD...
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Kul att ni upptäckt Omegas Accessories Collection som innehåller en hel del godbitar. Just parfymen är väl inte mycket att ha, men däremot är armbanden kalasfina. Ploprof-bandet skulle jag gladeligen tacka ja till. Sedan finns ju plånböckerna och inte minst skärpen (med olika valmöjligheter avseende spännet), för att inte tala om manschettknapparna.

https://www.omegawatches.com/accessories/

Vänligen
Forumets undersköterska
Håller med! Ge mig ett armband eller en Klocklåda vilken dag som helst! :D
 

kmg

Patek
2-Faktor
Omegas have no soul.
Men nu luktar de själlösa klockorna åtminstone gott.

(Skojar bara såklart ;):p:D)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Cartier har väl pysslat med parfym rätt länge? Då borde väl även Omega få det att funka.
Jag vill verkligen att Sinn slår sig på detta. Bör lukta tång och ubåt :D
 
Topp