• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Pie Pan

Valdemar25

Cartier
Fick hem denna Connie från 1963 med kaliber 561 från urmakaren idag, nytt glas och krona, gången ligger på ca -2 sek/dag! Kommer bättre bilder i veckan.
d8478d4504574822c4be0558380d0ae4_zps90dba6d0.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ska vara rätt, finns beroende på ref.nr olika typer av kronor till dessa modeller!
Grattis till en kalasfin klocka!
Vad fc2 undrar är om det inte skall vara den tiokantiga orginalkronan? Denna sitter på ref 168.005 och guld/stål samt guld (svårt att avgöra på bilden vilken du har) på "Grasshopper"/"dog legg" varianten som faktiskt Gerald Genta ligger bakom.
Orginalkronan har av någon anledning utgått ur Omegas sortiment. Det finns "pirat"-kronor i värsta fall att tillgå om man verkligen vill ha den tiokantiga.
Min säger också hej!
https://klocksnack.se/threads/Äntligen-omega-pie-pan.22493/
image.jpg
image.jpg
 

fc2

Rolex
Grattis till en kalasfin klocka!
Vad fc2 undrar är om det inte skall vara den tiokantiga orginalkronan? Denna sitter på ref 168.005 och guld/stål samt guld (svårt att avgöra på bilden vilken du har) på "Grasshopper"/"dog legg" varianten som faktiskt Gerald Genta ligger bakom.
Orginalkronan har av någon anledning utgått ur Omegas sortiment. Det finns "pirat"-kronor i värsta fall att tillgå om man verkligen vill ha den tiokantiga.
...

Jag har hört att vissa av dessa connies med kantiga 'lugs' inte ska ha den kantiga kronan men var osäker om det gällde den i tråden visade modellen, därav mitt frågetecken. I övrigt blir jag riktigt irriterad när ett stort företag som Omega inte bryr sig mer om sitt vintage community och helt struntar i att producera en för modellens karaktär viktig krona.
 

_jonte

Patek
Jag har hört att vissa av dessa connies med kantiga 'lugs' inte ska ha den kantiga kronan men var osäker om det gällde den i tråden visade modellen, därav mitt frågetecken. I övrigt blir jag riktigt irriterad när ett stort företag som Omega inte bryr sig mer om sitt vintage community och helt struntar i att producera en för modellens karaktär viktig krona.
Ja det är jäkligt märkligt gjort av Omega, och tråkigt. Intressant om krontyp.. vore kul att få reda på vad som är korrekt i detta fall. Hursom ser kronan ut att ha en annan färg än boetten samt mindre slitage, så gratinerat bytt vid något tillfälle.
 
Topp