• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Planet Ocean 2500

The Pell

Cartier
Lägger för kollegas räkning ut denna klassiker.

Det rör sig om en ref: 2908.50.82. Detta är XL-varianten med orange vridring och svart gummistrap med orangea sömmar. Inköpt på uret.se januari 2012, levererades i februari, närmare bestämt 2012-02-17. Kvitto, cert & box finns givetvis.

Under 2013 så åkte den i badrumsklinkern, med ett rejält hack i boetten som följd. Som tur var hade han drullekomplement till hemförsäkringen så den lämnades omedelbart in till Bergströms i Göteborg. Tillbaka kom en praktiskt taget ny klocka, reparationsintyg (som medföljer) enligt följande:

"Reparation av Omega Planet Ocean 8547xxxx.

Följande reparation har genomförts: Komplett genomgång av urverket, stötreparation, verkdelar, ny boett, packningar, polering samt att ett tryckttest har utförts. Reparationskostnad 20 800: - inkl. moms. På utförd reparation lämnas 1års garanti.

Göteborg den 8 november 2013

Lars Bonander

Bergströms"

Efter reparationen har den blivit hyllvärmare så nu säljs alltså en i allt väsentligt ny klocka, med garanti till 2014-11-08.

Prisidé: Ca 22.500 kr.

Jag har gjort en del affärer på forumet tidigare (även om jag varit på avgiftning ett tag :)) och några kan säkert styrka att jag inte är en bov.

Tack för titten!
IMG_0519.jpeg
IMG_0528.jpeg
IMG_0531.jpeg
IMG_0532.jpeg
IMG_0533.jpeg
IMG_0534.jpeg

Pelle Jansson,
för
Henrik Nordqvist
 
Topp