• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Planet Ocean 42mm 2500

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum
D

Deleted member 1154

Guest
Hur är det med denna klocka, Omega Planet Ocean 42mm 2500 har det tillverkats färre 42mm än 45,5mm XL varianten?, tycker jag ser bara annonser för den stora om man kikar lite, men sällan för 42mm varianten. Och vilka år tillverkades denna? (2500 modellen)

Tack för info..

Och ni som har 42mm varianten är ni nöjda? Jag har 19cm armar och har testat 45,5 XL varianetn och den känns nästan för fet på armen
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Kan inte svara på din första fråga men kan lägga in min input kring storlek:
Jag själv köpte 45,5mm 8500 för ett litet tag sen.
Den pressar gränserna för storlek men jag gillar biffiga maskulina dykare. Tyckte 42'an kändes nästintill klenare än en 40mm Sub!
Har 17,5cm runt handleden och den känns helt ok. Har dock ganska bitiga muskulösa armar. Man får titta på klockan på håll, inte direkt på handleden aka wrist shots.

42an har för lite wrist presence i jämförelse.
Och då är det 8500 vi snackar om. 2500'an är ju ganska mkt tunnare.

Tycker för övrigt storleken och tjockleken överdrivs kraftigt här. En PO ska vara biffig.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har haft 42mm 2500 och den satt fint på mina 19 cm. Hade den som vardagsklocka och funkar till det mesta. Har inget problem med 45,5 varianter heller men då som en biffig dykare som behöver kompletteras med något annat också. Tror en allmän uppfattning lyder 42 på länk och 45,5 på gummi. Stor skillnad på vad som sitter på.

Ang upplaga vet jag inte heller så mycket tyvärr. Ev att det gjorts färre alternativt att den mindre modellen helt enkelt är populärare och således inte säljs lika ofta.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Kan ju va så att folk säljer sin XL variant just för att den är för fet på armen


Nån mer som har erfarenheter?
 

SJ Smythe

Cartier
Tyckte 42 mm 2500 var härlig men behövde en vardagsklocka och tyckte den var för tjock för det. Allt är relativt och för en dykare är den kanske inte särskilt uppseendeväckande men den är avsevärt högre än en sub och just storleken var kanske den största anledningen till att jag bytte till en sån.

8500 vågar jag inte ens tänka på...







 

Corrado

Breitling
Tvekar själv mellan 45,5 och 42 med 2500 verket. Har dock bestämt mig för att 8500 inte passar mig i storleksmässigt.
 
Tänkte införskaffa mig en PO men har svårt att bestämma mig för storlek. Mest intresserad av en 42 i 8500 eftersom det är en sån jag sett i verkligheten. Svårt där jag bor!
 

tgofswe

Cartier
PO 42 2500 är lite som rlx sd-sub på handleden, riktigt bekvämt faktiskt
dock bestämde jag mig för 1171 länk som är imo lite stiligare
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Körde 42 2500, kanonklocka!! Helt perfekt i storlek.
Ville ha mer av det goda och köpte en XL 8500, vilket jag insåg direkt aldrig kommer funka.
17mm hög! 240gram! Toksnygg men obärbar. :)
Sålde den igen efter 14 dagar.
Less is more! :)
 

jabla

Sarlacc
45 mm 2500 funkar faktiskt på min 18cm handled.

WP_20140806_011.jpg


Men om jag fått välja här hade det blivit 42mm med min handled och med mitt ideal som är max 40mm sport-Rolex.
 

Tangiye

Omega
Tyckte 42 mm 2500 var härlig men behövde en vardagsklocka och tyckte den var för tjock för det. Allt är relativt och för en dykare är den kanske inte särskilt uppseendeväckande men den är avsevärt högre än en sub och just storleken var kanske den största anledningen till att jag bytte till en sån.

8500 vågar jag inte ens tänka på...








Snygg!:cigar:
 
Jävligt gott att folk kommer med åsikter! :)
Ingen som orkar slänga upp en helkroppsbild, lättare att skaffa uppfattning från det än från wristshots :)
Tack på förhand!
 
Topp