• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Planet Ocean XL (kaliber 2500) samt tillbehör

fredrikb

Cartier
Omega Seamaster Planet Ocean XL (ref. 2200.50)

* SÅLD *

Nu är det dags att sälja min Planet Ocean då den får för lite tid på handleden.

Information om klockan:
Uttagen på Bergströms Ur i Göteborg 2006. Såvitt jag minns är jag tredje ägaren, köpte den själv av en medlem här på KS sommaren 2013.

Yttre skick:
Klockan är inte i nyskick men är överlag i fint skick. Finns några hairlines och någon mindre repa på länken, men ingenting utöver normalt lätt användande. Några märken på baksidan bandhorn från band-/länkbyten men ingenting stort och absolut ingenting som syns när klockan sitter på armen. Det enda som stör är att den (som är ganska vanligt på den här modellen) har fått en del märken på antireflexbehandlingen på glaset. Glaset är altså inte repat men det syns i visst ljus/vissa vinklar. Har försökt fånga det på bilderna nedan och där framträder det mer än man normalt lägger märke till. Jag har själv bytt några slitna bandstift (med originaldelar) i länken, medföljer även några extra.

"Inre" skick:
Jag vet ingenting om servicehistoriken egentligen. Den har varit inne vid något tillfälle då det ligger en liten "påse" med gamla delar i boxen, men tidigare ägaren visste inte när det gjorts så det är säkert några år sedan. Den håller dock tiden fint, och plussar runt 5-6 sekunder per dygn (ingen avancerad mätning). Gångreserven har jag precis uppmätt till drygt 45 timmar.

Tillbehör etc:
Inklusive allt som följer med vid nyköp: Klockan på länk med samtliga länkbitar, inner- och ytterbox, kronometercertifikat, garanticertifikat, manual, putsduk. Utöver detta har jag köpt till en extra "halvlänk" (normalt medföljer endast en) vilket gör att man kan få perfekt passform på länken (en halvlänk är lite störe än 60% av en vanlig länk).

Pris: 17 000 kr inkl frakt inom Sverige.


Utöver klockan med standardtillbehör har jag lite andra prylar som passar till, se bild längst ner:

  • Omega OEM mesh 22mm, fint skick - pris 1 700 kr
  • Omega originalgummi svart 22mm, fint skick - pris 700 kr
  • Omega originalgummi orange med OEM viklås (22/18mm), gummit skall egentligen vara till den lite tjockare 8500-varianten, men passar ändå. Den sitter som gjuten runt boetten/luggarna (inget glapp), men sticker ut någon millimiter på undersidan (vilket inte syns när den sitter på handleden). I använt men bra skick, viklåset är jättefint - pris 2 000 kr.

Finns några referenser i min "Goodguy"-tråd: https://klocksnack.se/threads/fredrikb.18187/


Till sist - några bilder:

FB-20140308-0559.jpg


FB-20140308-0559-8.jpg


FB-20140308-0559-7.jpg


FB-20140308-0559-6.jpg


FB-20140308-0559-10.jpg


FB-20140308-0559-5.jpg


FB-20140308-0559-4.jpg


FB-20140726-0653.jpg
 
Topp