• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Plo-Prof

E.Z.

Panerai
Tjena,

Har osunda begär efter en Omega Plo-Prof 1200. Känner att detta påverkar mitt omdöme och innan jag köper en tänkte jag skulle kolla med nuvarande och tidigare Plo-Prof 1200 ägare vad ni har för feedback:

- Vad får klockan för betyg. Vi kör med den universella skalan 1 till 5 Glenn. 1 Glenn betyder skit och 5 Glenn världsklass
- Ni som är fd ägare - varför sålde ni?
- Övriga synpunkter/rekommendationer?


/E.Z.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
5 Glenn utan tvekan!!
För att masterkiller tjatade!! Och för att det passade planen just nu..

Underbar klocka! Men den tar plats.. Både på armen och i universum!!
Bara att köpa! Kommer troligen att ha en igen!
image.jpg
image.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
5 Glenn utan tvekan!!
För att masterkiller tjatade!! Och för att det passade planen just nu..

Underbar klocka! Men den tar plats.. Både på armen och i universum!!
Bara att köpa! Kommer troligen att ha en igen

Alltså vad fan är det du skriver!!! Har du sålt ploppen, skäms! ;)

Underbar klocka, har endast provat lite snabbt men helt fantastisk. Underbar detaljrikedom och i mitt tycke en värdig reissue till en av världens coolaste klockor. Såg dem förra sommaren gå för 25-27k på tz-uk, inte sett dem så lågt i Sverige dock.
 

E.Z.

Panerai
Varför inte köpa originalet? Allt annat är trams ;)

Du har rätt - men för vardagsklockor föredrar jag nya som jsg tycker i många fall är mer gedigna. Jämförelserna är vintage Rollar och Omegor mot nya.

När budgeten håller ser jag fram emot att bygga upp ett litet lager med riktiga vintagear - från Omega, Patek Phillippe, Rolex m.m.
 

JCE

Cartier
Fan, jag tror det bor en liten "gay" i mig då den vita PP börja tilltala. Är jag normal?
a>

(Bilden lånad från TZ-UK)
 

Apansson

Torpare
Som vän av ordning påpekar jag gärna att du inte är normal som använder dig av ordet ''gay'' i det här sammanhanget...

"For most of its life in English, the word's primary meaning was "joyful", "carefree", "bright and showy", and the word was very commonly used with this meaning in speech and literature."

Är inte en vit plopp "joyful, carefree, bright and showy" så vet jag inte vad som är! Således enbart gammel-engelska använt av JCE :)
 
Topp