Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega PloProf sommarkombo 2013 (?) (!) ATTENTION: RicVin

Diskussion i 'Diskussion' startad av TomasBc, 8 december 2012.

1. TomasBc
    Trådstartare

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Hiss eller diss?

Jag saknar min sålda PloProf ibland och mitt mål är att skaffa mig en ny till sommaren. Men istället för att köpa en likadan tänkte jag anta RicVins utmaning och skaffa mig en vit!

Vad tror ni om denna kombo? Jag gillar..... :D

2. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Nää.... jag vill inte låta negativ, men den där färgen tycker jag verkligen inte om. En Plopfrof ska se ut som en Ploprof :)

3. TomasBc
    Trådstartare

Jag är självklart medveten om att inte alla (om ens någon) kommer gilla kombon, så du behöver inte oroa dig för att vara "negativ" :)

Vad anser du om 116610LV / 116618LB - är de fel för att de inte är svarta som en "sub ska se ut"? :)

Jag tror det är just det vita du stör dig på, inte att det är av en annan färg än originalet.

Edit: jag är uppenbarligen varken läs eller skrivkunnig. Såg nu att du skrev att du inte gillar färgen :) sorry Mr. 80!

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Nej, för fjolligt. Det är inte bara en homage, det är även en ytterligare förfjollning med det vita. Köp originalet!

5. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Kör för faan Tomas! Skit i värdigheten, den kommer att äga på varenda uteservering i alla fall! Go for it! :D

6. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Omega PloProf sommarkombo 2013 (?) (!) ATTENTION: Ri

Rent estestiskt tycker jag att det är supersnyggt!! Sen om det är äkta Plopp, det får andra bestämma... :)

7. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken

+1

8. Skitsnygg! Men jag gillar kontraster, på med svart ring så blir det bra :)

9. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Klart som f.n att det är en RIKTiG Plopp!! Tomas bry dig inte om vad alla ruinromantiker säger. Ta din nya Plopp och fota de gnällspikarna underifrån när de ligger och guppar på ynka 600m djup. Men du behöver en sjujävla kamera.. ;) Fast jag tvivlar på att de ens vågar bada med de där gamla rishögarna de har. Lika bra de ger bort dem, till mig kanske...

10. leben

leben El Patrón

Är den så saknad?? :)

11. TomasBc
    Trådstartare

Jag kommer inte överens med vintagemodellerna tyvärr.. Tycker bättre om storlek, tyngd och den uppfräschade looken på "homagen"..

Jag ska göra mitt bästa!! :)

Den är saknad helt klart, men inte så att jag gråter floder :) Men jag törs att sticka ut hakan och säga att det är den klocka jag trivts absolut bäst med.

12. danne10

danne10 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    kör på bara, grym sommarkombo :)

13. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Skit i alla nejsägare, den är ruggigt grym! :cool:

14. Även om den svarta ÄR coolare så flyger den där, kom inte på tanken att ha vitt gummi bara för då kan man flytta till Örebro direkt...

15. _jonte

_jonte Friends of KS

Vit plopp va ju fint, men orange gummi är hiskeligt fult (liksom vitt, rött, rosa osv).

16. Ricrob

Ricrob Friherre

Jag gillar den också! Kanske inte så mycket att jag skulle lägga de pengarna på den för att vara "somrig", utan skulle nog hellre satsa på en svart Plopp och spexa till det med färgglada band.. Men jag säger som Paulo; Köööööööör!

17. Aron

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    Jag kan ju inte säga att jag tycker att det är en vacker klocka, men den är frän till 1000 så det blir absolut tumme upp från mig!!

18. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö

+2

19. John R

John R Präst

Den och en white russian en het sommar dag, cool!
    Sedan kan ju tycka att man slänger på ett vitt gummi och det
    vita camostället och skjuter lite fjällräv med kameran!

Kör hårt!

/ John R

20. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Nja.. PloProf med vit tavla och vitt gummi kan vara riktigt coolt.. Fast för att flyga så måste boetten vara i roseguld, men då flyger den å andra sidan skithögt..

21. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Hmm.. Jag upptäckte precis en sak som gör att jag skulle vilja ha en vittavlad.. Det är ju en discoklocka utan dess like!

22. TomasBc
    Trådstartare

Wow.. Jag är nu ännu mera övertygad :)

23. leben

leben El Patrón

Pris??

24. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Ingen fara, du är förlåten :)

25. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Jag har dokumenterat dåligt omdöme, men jag säger KÖÖÖÖR!

26. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    50.000 eur (eller 431.802:- med dagens växlingskurs) såldes den för.. Finns bara en, såldes på en välgörenhetsauktion som heter Only Watch som går av stapeln vartannat år i Monaco.. Mer info här: http://www.onlywatch.com/
    Förra årets feting var denna Patek Philippe Minuterepeatern som gick för 1,4 mille... ...Euro!!

Ser inte så speciell ut, "samma" modell i platina kan man få för under 3 miljoner SEK.. Men denna är den enda som är gjord i stål..

27. TomasBc
    Trådstartare

Tror tyvärr att den inte är till salu 1/1

Mårtenssons ur Brookfield