• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega PO glapp vridring?

johning

Omega
Hej,

Har en liten fråga ang ringen på en Omega PO 42mm.

Jag har tidigare ägt klockan i fråga; och fick i dag möjlighet att känna på den (Ja, jag står i begrepp att köpa tillbaka klockan) men ringen är betydligt mer glapp än vad jag kommer ihåg den.
- Kan man göra något åt detta? I så fall; vad? Och vad har hänt: Enl nuvarande ägare blev det då han servade klockan för 6 månader sedan (Japp, kvitto finns)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De har väl ingen packning mellan boett och vridring, utan enbart en fjädrande del som bestämmer hur hårda klicken ska vara. Med andra ord bör det vara fullt möjligt att plocka bort vridringen och spänna till den lite.
 

johning

Omega
Nej, det sitter ingen packning där enl de bilder jag hittat.

Någon som har några tips inför en dylik operation? Har läst på i andra forum; och det hela verkar inte vara några problem att göra själv.
 
Topp