Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega PO glapp vridring?

Diskussion i 'Diskussion' startad av johning, 8 maj 2015.

1. johning
    Trådstartare

johning Bonde

Hej,

Har en liten fråga ang ringen på en Omega PO 42mm.

Jag har tidigare ägt klockan i fråga; och fick i dag möjlighet att känna på den (Ja, jag står i begrepp att köpa tillbaka klockan) men ringen är betydligt mer glapp än vad jag kommer ihåg den.
    - Kan man göra något åt detta? I så fall; vad? Och vad har hänt: Enl nuvarande ägare blev det då han servade klockan för 6 månader sedan (Japp, kvitto finns)

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    De har väl ingen packning mellan boett och vridring, utan enbart en fjädrande del som bestämmer hur hårda klicken ska vara. Med andra ord bör det vara fullt möjligt att plocka bort vridringen och spänna till den lite.

3. johning
    Trådstartare

johning Bonde

Nej, det sitter ingen packning där enl de bilder jag hittat.

Någon som har några tips inför en dylik operation? Har läst på i andra forum; och det hela verkar inte vara några problem att göra själv.

Mårtenssons ur Brookfield