• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Railmaster 2502.50.00

Mrvanquish

Breitling
Hej
Är lite på klockjakt och vill ha lite tips:
Mina krav är;
Max 42 mm
Snygg med både läderarmband och metallänk
Automat
Ej Kronograf
Vattentät(skall gå bada med)

Har titta på Omega Railmaster 2502.52.00 alt logines legend diver?
Har ganska små handleder men har provat båda klockorna och de passar helt ok.

Några tips?
Vad tycker ni om resp klocka?
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Hej och välkommen!

Finns massor med klockor som har de kriterierna. Dock inte en av de du nämner då Longines Legend Diver inte har någon länk i sitt ursprungsutförande. Har ett par följdfrågor som kan underlätta något. Funkar begagnat? Och vad har du tänkt dig för prisbild?

Min senaste klocka passar bla annat in. Finns i lite olika utföranden och även i äldre modeller som då blir lite billigare. En riktigt bra allround klocka i min mening. Ett par dagsfärska bilder:

20141030_082919~2.jpg
20141030_083024~2.jpg
 

Mrvanquish

Breitling
Hej
Tack för välkomnandet.
Helt rätt att LLD inte har stålänk, urryckte mig lite dumt. En av länkarna&armbanden skall funka bada med. Hade tänkt å köpa till ett brunt läderband till LLD alt railmastern.
Jag hade tänkt mig begagnat med en Max budget på 16000kr.
Har hittat en Railmaster för detta på uretvintage alt en beg LLD på blocket för ca 11000kr.
Men jag är öppen för förslag alt om någon har något att sälja.
Gillar din Aqua terra skarpt men tycker dom ligger lite högt i pris.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Hej
Tack för välkomnandet.
Helt rätt att LLD inte har stålänk, urryckte mig lite dumt. En av länkarna&armbanden skall funka bada med. Hade tänkt å köpa till ett brunt läderband till LLD alt railmastern.
Jag hade tänkt mig begagnat med en Max budget på 16000kr.
Har hittat en Railmaster för detta på uretvintage alt en beg LLD på blocket för ca 11000kr.
Men jag är öppen för förslag alt om någon har något att sälja.
Gillar din Aqua terra skarpt men tycker dom ligger lite högt i pris.


Ok! Då är jag med. Skulle säga att du prickat in två fina klockor i den prisklassen. Har inte så mycket erfarenhet av Railmastern men av allt att döma håller jag den personligen något högre då länk är ett måste för mig. Båda är annars cleana nog att funka till typ allt. Snubblade över en tråd på WUS om just dessa två klockor. Kanske värt en titt. http://forums.watchuseek.com/f2/lon...ay-772389.html#/forumsite/20758/topics/772389
 

Mrvanquish

Breitling
Hej
Jag har haft/har 2st Omega klockor(1st Omega Seamaster och har nu en Speedmaster Date idag)
Vad skiljer en Seamster Aqua Terra 42mm och Omega Railmaster 42mm dom är ju hyfsat lika till utseendet?
 

Mrvanquish

Breitling
Hade tänkt detta armband som alternativ band till LLD med std band eller Railmaster med länk. Är barnsligt förtjust i bruna läderband med viklås.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    59.1 KB · Visningar: 163

KMS

Rolex
Hej
Jag har haft/har 2st Omega klockor(1st Omega Seamaster och har nu en Speedmaster Date idag)
Vad skiljer en Seamster Aqua Terra 42mm och Omega Railmaster 42mm dom är ju hyfsat lika till utseendet?


2502.50.00 Är en svart Aqua Terra (42mm),http://www.omegawatches.com/collection/seamaster/aqua-terra-big-size-chronometer/25025000

2503.50.00 är en Railmaster(41mm) http://www.omegawatches.com/collection/seamaster/railmaster-chronometer/25025200

Olika urtavlor, 1 mm skillnad i storlek. AT kör med cal 2500 och Railmastern har cal 2403. Annars mkt lika.
Railmastern tar lite längre tid att hitta, jag orkade inte å köpte en AT istället (39mm), men håller fortfarande ögonen öppna...:)
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Hej och välkommen!

Finns massor med klockor som har de kriterierna. Dock inte en av de du nämner då Longines Legend Diver inte har någon länk i sitt ursprungsutförande. Har ett par följdfrågor som kan underlätta något. Funkar begagnat? Och vad har du tänkt dig för prisbild?

Min senaste klocka passar bla annat in. Finns i lite olika utföranden och även i äldre modeller som då blir lite billigare. En riktigt bra allround klocka i min mening. Ett par dagsfärska bilder:

20141030_082919~2.jpg
20141030_083024~2.jpg
Vad är det för referens, grymt snygg- har sett en liknande med gulddetaljer som var snygg också
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Railmasterb är något av det finaste Omega släppt, men 41mm. :facepalm:
Finns den inte i mindre storlek? Eller måste man gå på äldre vintage i så fall?
 

Mrvanquish

Breitling
Är Railmastern svår att hitta begagnad?
Vart bör man titta?
Finns Railmastern med det nya coaxial verket?
Olika färger på tavlan?
 

KMS

Rolex
Är Railmastern svår att hitta begagnad?
Vart bör man titta?
Finns Railmastern med det nya coaxial verket?
Olika färger på tavlan?


Allt är relativt, men de dyker upp lite då och då.
Ebay å hålla allmän koll via typ watchrecon eller lionseek.
Railmaster finns ej med cal 8500.
Finns bara i svart baserat på original Railmaster från 57.
railm1957.gif
 

Mrvanquish

Breitling
Ok, tack för tipset. Söker en lite nyare Railmaster typ mitten 2000 eller nyare.
Hittade en på Chrono24 med både stållänk och läderarmband från 2006 för 15500kr.
Från en Italiensk Privatseller.
Vad är era erfarenheter att handla från Chrono24?
Är det mycket fula fiskar?
Hur gör man med betalning å frakt?
 
Topp