• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Ranchero? Tankar...

SPW

Cartier
IMG_1528.JPG
Jag lade för några dagar sedan upp en bild på en klocka min bror kommit över och jag fick fin hjälp och vetskapen att det är en Ranchero från 57-58 med seamastertavla. Värdet skulle ligga på ca 4k. Då jag kollat på dessa på nätet har jag sett att de ligger högre i pris än så. Någon mer som har tankar om detta? Tack på förhand!
 
  • Like
Reactions: Ako

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
IMG_1528.JPG
Jag lade för några dagar sedan upp en bild på en klocka min bror kommit över och jag fick fin hjälp och vetskapen att det är en Ranchero från 57-58 med seamastertavla. Värdet skulle ligga på ca 4k. Då jag kollat på dessa på nätet har jag sett att de ligger högre i pris än så. Någon mer som har tankar om detta? Tack på förhand!
Är ju egentligen ingen Ranchero, utan en Seamaster. Verkar vara vanliga i Sverige, så de på annons utomlands ligger klart högre. Senaste från tradera:
http://www.tradera.com/item/280222239
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hjälp mig förstå priset på denna? En "transformed" ranchero där verket är löst och antagligen rejäl service behövs och den går ändå för 27kkr... Vad har jag missat?
http://www.tradera.com/item/190118/280679348/omega-klocka

Kommer ihåg när jag budade på en riktigt ranchero för några år sen (typ 5 år sen kanske) och den gick då för typ 12-14k.
Detta är ingen transformed Ranchero, detta är väl en erkänd variant från Omega?
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
tyckte att texten på urtavla såg väldigt konstig ut och därför tolkade jag det som att den var ommålad. Förhastat då kanske....? Men oavsett är inte priset högt även om allt är helt i sin ordning? Vad ska en ranchero går för då i samma skick?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
tyckte att texten på urtavla såg väldigt konstig ut och därför tolkade jag det som att den var ommålad. Förhastat då kanske....? Men oavsett är inte priset högt även om allt är helt i sin ordning? Vad ska en ranchero går för då i samma skick?
Dessa är väl ovanligare? Men jag har faktiskt dålig koll då den inte intresserar mig i detta prisläget.
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ja så kanske det är och i så fall är priset väl motiverat. Dock är jag osäker på om säljaren visste vad han hade för ur till försäljning, annars hade han nog kostat på sig lite bättre bilder....;)

Men måste erkänna att jag själv har lite dålig koll på dessa.... Hajade mest till på priset. Kanske nån som har lite mer detaljkunskap kring dessa varianter av seamasters?
 

Diogenes

Cartier
Ja så kanske det är och i så fall är priset väl motiverat. Dock är jag osäker på om säljaren visste vad han hade för ur till försäljning, annars hade han nog kostat på sig lite bättre bilder....;)

Men måste erkänna att jag själv har lite dålig koll på dessa.... Hajade mest till på priset. Kanske nån som har lite mer detaljkunskap kring dessa varianter av seamasters?

@tdn-dk kanske har koll. Såg just att han var förvånad över priset.
 
Topp