• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega söker en uppdragsaxel och krona

Gnomon

Cartier
Nyförvärvet har bara lånat axel och krona av en likartad Omega, men det vore bra om båda kunde vara igång samtidigt, så jag söker en axel och krona.
Jodå... jag hittar till ebay och vissa näthandlare men tänkte att någon kanske har lite delar liggandes som ni kunde bidra med.
Det skulle också vara skönt om det var komplett så jag slipper kapa axeln och försöka gänga på kronan...
Det är en Omega cal. 266 med boett nr 2639-14.
Om.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Det finns nya originalkronor till den modellen att köpa. Det är inte en originalkrona på bilden som ska vara på den referensen, har i alla fall inte sett den på den boetten. Fördelen med nytt är att de känns mycket bättre att dra upp med samt att de innehåller en frisk originalpackning och tätar åtminstone lite bättre än en uttorkad eller obefintlig plus att det i detta fallet blir rätt modell också. Kostar inte så mycket att få den påmonterad om man vill det. Tror jag betalade en 400 kr nyligen till en 266 med samma ref.
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Som sagt leta reda på en ny eller nos krona så får du iallafall lite tätning. Så slipper du överaskningar senare? Kolla med Micke på urdelar.se eller cousinsuk.
Har kronor till Omega som saknar Omega logga. Ersättningskronor men det blir ju inte samma sak?
400:- är väl en original krona värd?
 

Gnomon

Cartier
Jo, jag hittade ersättningsglas utan omegalogga men med spännring billigt, så jag köpte ett par extra...
 
Topp