Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega S.....

Diskussion i 'Diskussion' startad av paradis, 13 april 2013.

1. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    En bekant har en Omega som han vill sälja.Köpt på Pantbank.Säljes som på bild,ock så hade han hemma,ej Omega,skin armband med viklås.Nu fattar jag 0 om Omega.Han vill ha 10.000 Ni som kan detta,kan man se vilken Omega det är bara av bilden ? Är den gammal ? Är den värd dom pengar ? Ingen service historia,han har haft den ca.3 år.......Tack för ALL info ock hjälp.....Paradis IMG_1320.jpg IMG_1311.jpg IMG_1311.jpg IMG_1313.jpg

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Det där är en "Pre-Moon" Speedmaster (alltså 1969 eller äldre). Klart mer än 10 000, skulle jag säga.

paradis gillar detta.
  3. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Absolut värt mer än 10k. Jag köper den gärna för det priset! :)

4. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jag tittade lite på Chrono24,verkar vara.3570500 model eller vad det heter...

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Ring upp honom DIREKT och säg till honom att stanna tidtagningsfunktionen. Har den varit igång i 3 år, så får du nog räkna med att den behöver servas direkt. :confused:

Jokkmokkswe gillar detta.
  6. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Är det inte 145.0022 (cal 861) eller 145.0012?

7. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Du hade rätt,billigaste på Chrono 24, 19.092 SEK Nu är frågan,Vad gör man,inga papper,box,måste se så att den är registrerad på Pantbanken,ock att den är köpt av honom.Känner inte säljaren ,det är kompis kompis till mig.Singular,tack för hjälpen.

8. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jo det verkar vara det.När jag tittar på tavlan ock speciellt visare,sekund är exakt samma.

9. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Såg nu att det fanns ca 3st professional pre-moon. Någon annan får svara på vilken, men 145.0022 var väl den ända som släpptes utan länk?

10. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Ska ut ock se om jag kan hitta honom.Han sa att klockan är värd ca 20.000,sen visade jag honom bilden på Omega S..som ny kostar runt 20.000,sen fråga jag vad han vill ha...inte under 10.000 ock sen service ,det kostar också....

11. jakob.dala

jakob.dala Axel Oxenstierna

Från:
    Vällingby
    KÖP den!
    Jag ger dig 12 ;)

12. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jag frågade efter info om klocka.Vill inte ha någon Auktion...men tack för erbjudandet.

13. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Sär skrivning efter frågas

14. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

+1. Mellanslag ökar läsbarheten väsentligt ;-)

Skickat från luren.

15. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Han har varit ägaren,inte använt klockan.Fick reda på nu,att den ingick som mycket högre värde mellan två kompisar i en affär.Oavsett allt det,så tror jag att kanske service behövs,då vet man exakt.Enligt honom.så fungerar allt som det ska.Jag ska ta klockan till urmakaren i morgon,så att jag får se verket,nummer,mm Jag kan inte sälja klockan ,här,här frågar jag efter info,mm.Det får bli PM eller på Sälj avd,om allt är OK.Ha en fin kväll alla...ock tack

16. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Ref,nr-145012-67 SP Serie nr-26072XXX Jag tror den är från 1969 Har varit ock öppnat klockan,den har varit på service hos HUKE,finns märkt på baksida.Ny service kanske behövs,han satte klockan ,ock mätte tryck,det var bra.

17. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Då är det en 321, värd klart mer än 10 000 kronor.

18. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

tachymetern o visarna är bytta (till lite fel modell på timman och chronosekunden) men tavlan ser ju fin ut!
    baksidan också fin! boetten med vad man kan se på de bilderna

...han kan nästan dubbla den ursprungliga tanken på värdet om verket är fint, typ...

paradis gillar detta.
  19. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Ja nu när jag tittar efter ,så ser jag också att dom är vita.Det priset som jag begärde 13.000 tycker jag ock urmakaren är helt ok.

20. yonsson

Från:
    GBG
    VA? Säljaren säger 10 000kr och du köper den för 13 000kr ?

21. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Som jag förstod det köpte paradis klockan för 10 000 av sin kompis och vill nu sälja den för 13k?

22. yonsson

Från:
    GBG
Mårtenssons ur Brookfield