• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega S.....

paradis

Audemars
En bekant har en Omega som han vill sälja.Köpt på Pantbank.Säljes som på bild,ock så hade han hemma,ej Omega,skin armband med viklås.Nu fattar jag 0 om Omega.Han vill ha 10.000 Ni som kan detta,kan man se vilken Omega det är bara av bilden ? Är den gammal ? Är den värd dom pengar ? Ingen service historia,han har haft den ca.3 år.......Tack för ALL info ock hjälp.....Paradis
IMG_1320.jpg
IMG_1311.jpg
IMG_1311.jpg
IMG_1313.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ring upp honom DIREKT och säg till honom att stanna tidtagningsfunktionen. Har den varit igång i 3 år, så får du nog räkna med att den behöver servas direkt. :confused:
 

paradis

Audemars
Det där är en "Pre-Moon" Speedmaster (alltså 1969 eller äldre). Klart mer än 10 000, skulle jag säga.
Du hade rätt,billigaste på Chrono 24, 19.092 SEK Nu är frågan,Vad gör man,inga papper,box,måste se så att den är registrerad på Pantbanken,ock att den är köpt av honom.Känner inte säljaren ,det är kompis kompis till mig.Singular,tack för hjälpen.
 

paradis

Audemars
Ring upp honom DIREKT och säg till honom att stanna tidtagningsfunktionen. Har den varit igång i 3 år, så får du nog räkna med att den behöver servas direkt. :confused:
Ska ut ock se om jag kan hitta honom.Han sa att klockan är värd ca 20.000,sen visade jag honom bilden på Omega S..som ny kostar runt 20.000,sen fråga jag vad han vill ha...inte under 10.000 ock sen service ,det kostar också....
 

paradis

Audemars
Ring upp honom DIREKT och säg till honom att stanna tidtagningsfunktionen. Har den varit igång i 3 år, så får du nog räkna med att den behöver servas direkt. :confused:
Han har varit ägaren,inte använt klockan.Fick reda på nu,att den ingick som mycket högre värde mellan två kompisar i en affär.Oavsett allt det,så tror jag att kanske service behövs,då vet man exakt.Enligt honom.så fungerar allt som det ska.Jag ska ta klockan till urmakaren i morgon,så att jag får se verket,nummer,mm Jag kan inte sälja klockan ,här,här frågar jag efter info,mm.Det får bli PM eller på Sälj avd,om allt är OK.Ha en fin kväll alla...ock tack
 

paradis

Audemars
Ref,nr-145012-67 SP Serie nr-26072XXX Jag tror den är från 1969 Har varit ock öppnat klockan,den har varit på service hos HUKE,finns märkt på baksida.Ny service kanske behövs,han satte klockan ,ock mätte tryck,det var bra.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
tachymetern o visarna är bytta (till lite fel modell på timman och chronosekunden) men tavlan ser ju fin ut!
baksidan också fin! boetten med vad man kan se på de bilderna

...han kan nästan dubbla den ursprungliga tanken på värdet om verket är fint, typ...
 

paradis

Audemars
Ja nu när jag tittar efter ,så ser jag också att dom är vita.Det priset som jag begärde 13.000 tycker jag ock urmakaren är helt ok.
 
Topp