Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Seamaster 120 Automatic

Diskussion i 'Vintage' startad av kohrn, 27 juni 2013.

1. kohrn
    Trådstartare

kohrn Torpare

Hej!

Jag är både ny på forumet och i klockvärlden. Fick upp ögonen för klockor när jag fick den här klockan av morsan som hon inte trodde var nåt att ha men som jag lyckades identifiera som en Omega vilket jag vet är ett fint märke. Så nu frågar jag er, är den nåt att ha? Funderar på att få den reparerad då den går ojämt, annars är den väldigt fin. Finns det nån vänlig själ som har lite info om detta ur? Är det värt att lägga pengar på det och få den tillfixat?

Tack på förhand! / Kalle

Bojke gillar detta.
  2. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Fin! Hojta till om du inte får lust att lägga pengar på den. Jag skulle nog kunna tänka mig en sån i samlingen.

Annars är det bara att be om kostnadsförslag från nån bra urmakare.

Jag skulle satsat på funktion främst och nöjt mig med rengöring av resten.

3. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Grattis till en fin Seamster från, sent 60, tidigt 70-tal.
    Gissar att det sitter ett cal. 552-verk i klockan (då det står automatic på tavlan. Finns en snarlik version i manuellt utförande). Modellen är, troligen på grund av den kuddformade boetten och att den inte är så stor, inte den mest populära av sextiotals-seamastrarna. Men på rätt band och lite kärlek från en urmakare kan den bli riktigt, riktigt fin.

Jag tycker absolut du skall låta serva och bära den! - grattis igen.

Aurum gillar detta.
  4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Klart du ska fixa den! Jättefin!

5. Sond

Sond Friends of KS

En sådan skulle jag vilja ha. Så självklart in med den på service. Sedan har du en fin klocka att vara rädd om.

6. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Stenhård!!

7. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Grymt fin! I like. Beroende på vart i landet du bor kan du få tips på bra urmakare att vända dig till.

8. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Farfars klocka dunkar du dn till och fixar till den.
    Fast hur ser din samling ut? Är kanske ingen daglig "beater" direkt

Känner du inget sug att lägga ner pengr på att få den tillfixad så sälj den och köp en som passar dig bättre.

9. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Om du har en relation till den är det klart du ska fixa upp den (typ 3000) och använda den vid bättre tillfällen.

Om det bara är en klocka vilken som helst, är det kanske vettigare att sälja till nån nörd, ser ut att vara i fint skick! Och sen skaffa nåt som verkligen tilltalar dig.

10. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Samma här. Vill du inte satsa på den så kan jag tänka mig att lägga ett bud ..