• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 120 Automatic

kohrn

Breitling
Hej!

Jag är både ny på forumet och i klockvärlden. Fick upp ögonen för klockor när jag fick den här klockan av morsan som hon inte trodde var nåt att ha men som jag lyckades identifiera som en Omega vilket jag vet är ett fint märke. Så nu frågar jag er, är den nåt att ha? Funderar på att få den reparerad då den går ojämt, annars är den väldigt fin. Finns det nån vänlig själ som har lite info om detta ur? Är det värt att lägga pengar på det och få den tillfixat?



Tack på förhand! / Kalle
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Fin! Hojta till om du inte får lust att lägga pengar på den. Jag skulle nog kunna tänka mig en sån i samlingen.

Annars är det bara att be om kostnadsförslag från nån bra urmakare.

Jag skulle satsat på funktion främst och nöjt mig med rengöring av resten.
 

plattfot

Rolex
Grattis till en fin Seamster från, sent 60, tidigt 70-tal.
Gissar att det sitter ett cal. 552-verk i klockan (då det står automatic på tavlan. Finns en snarlik version i manuellt utförande). Modellen är, troligen på grund av den kuddformade boetten och att den inte är så stor, inte den mest populära av sextiotals-seamastrarna. Men på rätt band och lite kärlek från en urmakare kan den bli riktigt, riktigt fin.

Jag tycker absolut du skall låta serva och bära den! - grattis igen.
 

Sond

Patek
Hej!

Jag är både ny på forumet och i klockvärlden. Fick upp ögonen för klockor när jag fick den här klockan av morsan som hon inte trodde var nåt att ha men som jag lyckades identifiera som en Omega vilket jag vet är ett fint märke. Så nu frågar jag er, är den nåt att ha? Funderar på att få den reparerad då den går ojämt, annars är den väldigt fin. Finns det nån vänlig själ som har lite info om detta ur? Är det värt att lägga pengar på det och få den tillfixat?



Tack på förhand! / Kalle
En sådan skulle jag vilja ha. Så självklart in med den på service. Sedan har du en fin klocka att vara rädd om.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Grymt fin! I like. Beroende på vart i landet du bor kan du få tips på bra urmakare att vända dig till.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Farfars klocka dunkar du dn till och fixar till den.
Fast hur ser din samling ut? Är kanske ingen daglig "beater" direkt

Känner du inget sug att lägga ner pengr på att få den tillfixad så sälj den och köp en som passar dig bättre.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Om du har en relation till den är det klart du ska fixa upp den (typ 3000) och använda den vid bättre tillfällen.

Om det bara är en klocka vilken som helst, är det kanske vettigare att sälja till nån nörd, ser ut att vara i fint skick! Och sen skaffa nåt som verkligen tilltalar dig.
 
Topp