• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 120m QUARTZ 80tal Stål/Guldpläterad! Frågor!

Svarifaxx

Breitling
Hej har en Omega Seamaster 120m från någon gång under 80 talet i stål samt guldpläterat. Svart tavla med självlysande "tidsprickar" enligt klockfolk så skall detta vara en riktigt ovanlig modell att få tag på då allt är original och sådana ej görs längre. Vad tror ni om värdet på klockan och var vänder man sig för att bli av med en klocka som denna? Finns det någon marknad för det öht? Har tyvärr inga papper på den eller någon kartong men var inne hos en urmakare idag som uppskattade den till mellan 5-8000 kronor i värde.

Tacksam för svar då jag inte är superhemma i klockbranschen.

/Mvh
20140211_190445.jpg
20140211_191729.jpg
20140211_191710.jpg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Case: stainless steel case with a nice mixture of satin and gloss finish.

Case / Serial Number: 1960209 & 396.0913 and with a serial number of 44 mill

Runt 1980 talet

Dimensions: 36mm wide not including crown, 8mm thick

Movement: Omega Cal 1332 quartz movement with center second sweep and date indicator, with quick hour jump hour hand, and a hacking and minute setting button, set on the side of the case just above the crown.


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Föregångaren till denna typ
juzymymy.jpg


Klockan är inte värd 5-8000 på andra hands marknaden.

Tror mer att
2500-4500 är mer rimligt beroende på skick tillbehör etc


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Som kuriosa så har några Omega kvartsare sålts av en populärare modell än denna men från samma era. Gick en i Söndags, det ryckte i mina fingrar då men slutpriset blev lite över 4k. Ovan skribents gissning av priset stämmer nog bra mycket bättre än urmakarens.

Testa att gå tillbaka och kräng den till urmakaren ;) Annars har vi ett bra forum för köp och sälj här på sidan. Tradera finns också som alternativ.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Som kuriosa så har några Omega kvartsare sålts av en populärare modell än denna men från samma era. Gick en i Söndags, det ryckte i mina fingrar då men slutpriset blev lite över 4k. Ovan skribents gissning av priset stämmer nog bra mycket bättre än urmakarens.

Testa att gå tillbaka och kräng den till urmakaren ;) Annars har vi ett bra forum för köp och sälj här på sidan. Tradera finns också som alternativ.

Vilken va det som du hade ögonen på som gick i söndags ?


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 
Topp