• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 166.00027 - smakråd

Boris Balkan

Fark you!
Jag tycker inte du ska skapa en franken men i mitt tycke är det klart att du ska byta till den fräschare bezeln. Klockan är fortfarande kosher men ser mycket bättre ut. :pompus:
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag får väl uppdatera denna tråden. :) Fick tillbaka klockan från service idag. Har under tiden hittat en länk till klockan som passade riktigt bra. Tyvärr så hade jag behövt ytterligare 1-2 länkbitar så det blir nog att slänga på ett läder när jag kommer hem. Har nämligen köpt några läder i 19 mm som jag hade tänkt prova.

p2PGULe.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag får väl uppdatera denna tråden. :) Fick tillbaka klockan från service idag. Har under tiden hittat en länk till klockan som passade riktigt bra. Tyvärr så hade jag behövt ytterligare 1-2 länkbitar så det blir nog att slänga på ett läder när jag kommer hem. Har nämligen köpt några läder i 19 mm som jag hade tänkt prova.

p2PGULe.jpg
Coolt!

Hur stora handleder har du?
 

Tias.F

Cartier
Helt underbar klocka, speciellt på länk.. Hur svåra är SM 120 att hitta med originaldelar jämfört med en SM 300?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Helt underbar klocka, speciellt på länk.. Hur svåra är SM 120 att hitta med originaldelar jämfört med en SM 300?


Vet inte hur det är med SM 300 men med SM 120 verkar det inte helt lätt att hitta delar men ibland så dyker det upp. :) Klockan i sig verkar dock dyka upp till försäljning titt som tätt.
 

fretig

Cartier
Hoppar in och frågar.
Vridningen på denna ser annorlunda ut än vad jag sett. Vad kan det bero på? Samt den "nya" gravyren på boettlocket?
Grym klocka, gillar den skarpt TS!
 

Bilagor

  • dfhe.JPG
    dfhe.JPG
    150.5 KB · Visningar: 97
  • $_57.JPG
    $_57.JPG
    157.5 KB · Visningar: 90
  • $_57.JPG
    $_57.JPG
    198.6 KB · Visningar: 91

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hoppar in och frågar.
Vridningen på denna ser annorlunda ut än vad jag sett. Vad kan det bero på? Samt den "nya" gravyren på boettlocket?
Grym klocka, gillar den skarpt TS!

Tack! Jag är inte direkt påläst men har sett andra SM 120 med ny gravyr i boettlocket. Vet inte varför de gjort så. Vridringen vågar jag faktiskt inte svara på men jag har inte sett någon annan med likadan vridring som det exemplaret.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Behåll som den är! Men du kan ju putsa upp glaset lite, alternativt plocka glaset från den fräschare boetten...

edit. Postade innan jag läst hela tråden :S Ser nu att glaset ser bra putsat ut ;)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Behåll som den är! Men du kan ju putsa upp glaset lite, alternativt plocka glaset från den fräshare boetten...

edit. Postade innan jag läst hela tråden :S Ser nu att glaset ser bra putsat ut ;)

Ja precis nu sitter ett helt nytt Omega glas på plats och klockan är servad. :) Det enda som flyttades över från den fräschare boetten var kronan.
 
Topp