• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 166.090

Brunleif

Panerai
Hej! Har precis upptäckt nämnd modell, hittar dock inte så mycket information om den och ännu färre till salu. De till salu känns märkligt prissatta, allt mellan 2000-20000kr. Tycker att modellen är superhäftig och letar alltså en. Men vad är en rimlig prisnivå? Vad ska man passa sig för? Vilka är typiska kännetecken på kopiorna? När jag googlade så kom det snabbt upp en sida med replikor och det vill jag förstås inte ha!
 

rogart-63

Patek
Leta på kända sidor som här och på olika andra forum. Krävs kanske att du blir medlem där om du redan inte är det. Sätt in en köpes annons? Leta leta leta så hittar du det du söker en dag. Snygg modell f.ö . Och var kritisk och kolla säljaren innan du handlar. Testa lionseek och watchrecon om du inte redan gjort det?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Japp jag har en, gjorde en tråd om den också.
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-pilot.43603/
12.jpg


Svår prisbild håller med dig, för 2 hade jag köpt en till men jag hade aldrig betalat 20. Skulle tippa att du kan hitta en relativt fin för runt 5? Vintagepriser är ju dock lite skumma just nu.
Min är inte till salu. :)
(Priset med länk blir dyrare, då den original ska ha en 1171-länk? dvs samma som till någon speedmaster)
 

Brunleif

Panerai
Eriksson, det var ditt fel att jag fick upp ögonen för klockan!
Jag får fortsätta hålla utkik så dyker något upp förr eller senare :)
 

Pictor

Audemars
Japp jag har en, gjorde en tråd om den också.
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-pilot.43603/
12.jpg


Svår prisbild håller med dig, för 2 hade jag köpt en till men jag hade aldrig betalat 20. Skulle tippa att du kan hitta en relativt fin för runt 5? Vintagepriser är ju dock lite skumma just nu.
Min är inte till salu. :)
(Priset med länk blir dyrare, då den original ska ha en 1171-länk? dvs samma som till någon speedmaster)
Elegant, mogen formgivning, Fint att se. Är väl rätt udda i den färgkombinationen : suveränt exemplar !!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Eriksson, det var ditt fel att jag fick upp ögonen för klockan!
Jag får fortsätta hålla utkik så dyker något upp förr eller senare :)
Haha kul, ja håll ögonen öppna så dyker nog något upp. :)

Elegant, mogen formgivning, Fint att se. Är väl rätt udda i den färgkombinationen : suveränt exemplar !!
Tack! :)
Vet inte om det är en udda färg, men jag gillar den blå bättre än den med champagnetavla och guldfärgat datumhjul. Den var rätt förstörd i boetten men @McGyver gjorde ett strålande jobb med att lappa boetten.
 
Topp