Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Seamaster 166.090

Diskussion i 'Vintage' startad av Brunleif, 1 mars 2016.

1. Brunleif
    Trådstartare

Brunleif Stadsbo

Hej! Har precis upptäckt nämnd modell, hittar dock inte så mycket information om den och ännu färre till salu. De till salu känns märkligt prissatta, allt mellan 2000-20000kr. Tycker att modellen är superhäftig och letar alltså en. Men vad är en rimlig prisnivå? Vad ska man passa sig för? Vilka är typiska kännetecken på kopiorna? När jag googlade så kom det snabbt upp en sida med replikor och det vill jag förstås inte ha!

Quaker gillar detta.
  2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Leta på kända sidor som här och på olika andra forum. Krävs kanske att du blir medlem där om du redan inte är det. Sätt in en köpes annons? Leta leta leta så hittar du det du söker en dag. Snygg modell f.ö . Och var kritisk och kolla säljaren innan du handlar. Testa lionseek och watchrecon om du inte redan gjort det?

Brunleif gillar detta.
  3. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    eriksson850 gillar detta.
  4. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Japp jag har en, gjorde en tråd om den också.
    http://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-pilot.43603/
    12.jpg

Svår prisbild håller med dig, för 2 hade jag köpt en till men jag hade aldrig betalat 20. Skulle tippa att du kan hitta en relativt fin för runt 5? Vintagepriser är ju dock lite skumma just nu.
    Min är inte till salu. :)
    (Priset med länk blir dyrare, då den original ska ha en 1171-länk? dvs samma som till någon speedmaster)

Pictor, LongCon och Brunleif gillar detta.
  5. Brunleif
    Trådstartare

Brunleif Stadsbo

Eriksson, det var ditt fel att jag fick upp ögonen för klockan!
    Jag får fortsätta hålla utkik så dyker något upp förr eller senare :)

6. Pictor

Pictor Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Elegant, mogen formgivning, Fint att se. Är väl rätt udda i den färgkombinationen : suveränt exemplar !!

7. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Haha kul, ja håll ögonen öppna så dyker nog något upp. :)

Tack! :)
    Vet inte om det är en udda färg, men jag gillar den blå bättre än den med champagnetavla och guldfärgat datumhjul. Den var rätt förstörd i boetten men @McGyver gjorde ett strålande jobb med att lappa boetten.