Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OMEGA SEAMASTER 200M 166.091 ACRYLIC BEZEL CAL 1002

Diskussion i 'Vintage' startad av Frodda, 13 december 2015.

1. Frodda
    Trådstartare

Frodda Bonde

Från:
    Skåne
    Hej

Som rubriken lyder..
    Vad kan en sån här vars värd? Postar lite text från auktionen. Klockan är inte min men gillar den :) hjälp mig lite...

This is a nice condition super rare vintage"1970's"
    Omega Seamaster 200 meter 660ft" divers wrist watch
    Refurbished black colour dial is in nice condition
    Dial furnished with white colour hour markers and weapon black and white colour hands
    There is a quick set date at 3 o'clock position
    Original omega signed screw down crown
    Nice condition acrylic bezel
    The bezel is a rotating bi directional
    Stainless steel case like an omega flightmaster case and is in nice condition
    Movement is an omega signed auto wind Cal 1002
    Working and keeping good time
    Serial number in back door is 487449 and ref number is 166.091

Bifogade filer:

2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Refurbish black color dial . Betyder att den är ommålad . Kan väl vara okej men sänker priset rejält. Kan bli otroligt svårt att sälja t.e.x . Jag skulle hålla mig undan? Om du inte gillar den stenhårt?

3. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Jäklar vilken cool modell! Hur halvdag missat den?! Synd att den va ommålat. Pris, inte den blekaste!

4. Frodda
    Trådstartare

Frodda Bonde

Från:
    Skåne
    Lite därför jag drar mig, men diggar den..modellen har helt gått förbi min radar
    Priset nu tror jag är uppe i 11500, vill mer veta vad den kan vara värd, hur långt man bör gå med...

FilipF gillar detta.
  5. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Ja du? Svårt att säga? 11500 är väl inte jättemycket för en sån Omega. Men räkna någar tusen till om du ska söka tavla m.m . Är den ovanlig kan det vara omöjligt att hitta delar till. Verket är nog inga problem att serva?

6. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Har legat en sån här på forumet till salu förut. Billigare än 11500 :-? Vet inte vem som har den nu?

7. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Inga problem att serva verket, men verkdelar kan kosta lite. Ny rotor till cal 1002 kostar t.ex. drygt 3000:- på cousinsuk.

Det tillverkades inte jättemånga exemplar av 1002 (350 000), dock finns det lite dressmodeller till ok pengar som det i värsta fall går att plocka delar ifrån.

Edit: Skulle dock tänka mig för 2 gånger innan jag köpte en klocka för dyra pengar med ommålad tavla.

8. Frodda
    Trådstartare

Frodda Bonde

Från:
    Skåne

Tack för era svar! Gillade utseendet men ser vad ni skriver och går inte vidare.