• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 2531.80.00

agraw

Cartier
2-Faktor
Trevlig recension! Har ingen koll på prisnivåerna för dessa, säg runt -00? Vad landar en sådan på inkl. box och papper om priset är schysst?
 

Andyrew

Cartier
Grymma bilder, SMP:n tillhör absolut en av mina favoriter. Nu blir man lockad att slå till på en...
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Hur känns länken? Hört både gott och ont om den.
Tung? Fastnar hår lätt? Känns den cheap?

OffT: Hushållsvågen har du för övrigt inhandlat där jag jobbar! :rolleyes:
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Hur känns länken? Hört både gott och ont om den.
Tung? Fastnar hår lätt? Känns den cheap?
OffT: Hushållsvågen har du för övrigt inhandlat där jag jobbar! :rolleyes:

Kan glatt meddela att länken är en otroligt skön. Har en likadan och aldrig upplevt håret fastna. Den är inte "lätt", det känns ju att man har länk men den är inte tung. Kvalitén känns genomarbetad :)
 
Blir mer och mer sugen på denna. För ett halvår sedan tyckte jag den var dötrist och vanlig/ointressant med ful länk och visare. Numera tycker jag den blir coolare för varje dag och då den är i en för mig uppnårbar prisklass är det inte alls omöjligt att det blir ett köp vad det lider :)

Känns som en klassiker som passar bra i lådan bredvid nuvarande speedmaster och Pie pan.
 

Jooiie

Omega
Tackar för en schysst recension!

Går själv i köpetankar på en SMP, däremot den nyare versionen (212.30.41.20.03.001) utan vågig urtavla. Båda är grymt snygga men den nyare varianten tilltalar mig mer. Har relativt grova handleder (19 cm) men funderar eventuellt på Mid-Size versionen på 36,25 mm (212.30.36.20.03.001), någon som har erfarenheter av den? Min Squale 1521 på 42 mm (men bärs mindre i mitt tycke) sitter riktigt bra men den den mindre versionen känns mer 'elegant' och klassisk rent storleksmässigt. Kommer absolut prova båda innan köp men om någon här har erfarenhet så hade det varit hjälpsamt. :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Har aldrig gillat denna, men så fick jag ryck. Köpte ett fullset som nu är på service med glasbyte och hela köret. Blev ingen billig klocka i slutändan trots allt, men en ikon i fint skick är väl alltid något.
 

Jonte73

Audemars
Tackar för en schysst recension!

Går själv i köpetankar på en SMP, däremot den nyare versionen (212.30.41.20.03.001) utan vågig urtavla. Båda är grymt snygga men den nyare varianten tilltalar mig mer. Har relativt grova handleder (19 cm) men funderar eventuellt på Mid-Size versionen på 36,25 mm (212.30.36.20.03.001), någon som har erfarenheter av den? Min Squale 1521 på 42 mm (men bärs mindre i mitt tycke) sitter riktigt bra men den den mindre versionen känns mer 'elegant' och klassisk rent storleksmässigt. Kommer absolut prova båda innan köp men om någon här har erfarenhet så hade det varit hjälpsamt. :)
Köpt ?
Om inte så gå på fullsizen till den handleden.
Bärs inte så stort så tror medium blir för litet.
 
Senast ändrad:

Jooiie

Omega
Köpt ?
Om inte så gå på fullsizen till den handleden.
Bärs inte så stort så tror medium blir för litet.
Yes, jag köpte en fullsize i slutändan. Helt klart rätt val, är supernöjd! :)
Kommer en bild från i vintras, enda jag hade på telefonen för tillfället:
image.jpeg
 

GAAS

Breitling
Nyttig läsning och många bra inlägg när man inte riktigt vet vilken man ska söka/ välja.
/M
 
Topp