Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Seamaster 2531.80.00

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mygal, 27 november 2015.

1. Mygal
    Trådstartare

Mygal Torpare

Hej!

Behöver vända mig till er med mera erfarenhet/expertis av begagnade klockor och skick.
    Har nu reserverat en omega seamaster 2531.80.00 utan box och cert från 2003 och den säljs för 11.000kr från bergströms samt att den är nyservad/nypolerad och 1 års garanti.
    Fluoresceringen/lumen har gulnat och sekundvisare har bleknat.

Min fråga är då om det är ett rimligt pris? Vad säger ni om skicket?

Tack på förhand!

omega preowned 1.JPG omega preowned 2.JPG omega preowned 3.JPG

tim ur länk, theargonaut och Gummo gillar detta.
  2. Silverminken

Silverminken Präst

Från:
    Skåne
    Jag tycker det är ett rimligt pris. Stort plus för att den är nyservad.

Mygal, theargonaut och Gummo gillar detta.
  3. Goodone

Goodone Bonde

Tror det är ett okej pris från en handlare. Sålde precis en SMP från 94 med grön box och ostämplat cert för 9550kr, den hade finare tavla och visare men oservad och bezelringen var mycket blekt. Den såg nog lite risigare ut.
    Har fina visare om du behöver :)

4. Depp-Erik

Depp-Erik Stadsbo

Enligt mig helt rimligt pris! :)

[EDIT] När jag tänker efter så skulle jag nog säga att det till och med är ett ganska bra pris!

5. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Kör! Bra pris för en nyservad. Vetefan vad en Omega service kostar! Kul att SMP300 verkar bli vinterns klocka :)

Mygal och theargonaut gillar detta.
  6. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Låter som ett bra pris! Vill du ha en mer patinerad, till ett lägre pris, så är det bara att slänga iväg ett PM.

Mygal gillar detta.
  7. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Håller med ovanstående; ett mycket bra pris för en 2531.80 tillverkad år 2003, inte minst med tanke på att den är nyservad (när jag servade min för dryga två år sedan kostade det 4,6k hos AD). Du kan ju alltid byta ut sekundvisaren om du vill ha den klara röda toppen, annars är den ju rätt charmig med sin patina. Detsamma gäller urtavlan. Synd att varken cert eller box medföljer, men priset är ju också satt därefter.

2531.80.00 tillverkades år 1993-2006, gjorde sig känd som "James Bond's Choice" sedan Pierce Brosnan burit klockan i alla sina filmer (i Goldeneye från 1995 dock med kvartsversionen 2541.80.00) och hade kaliber 1109 år 1993-1996, därefter kaliber 1120 år 1996-2006). Modellen är en ikon och var år efter år Omegas enskilt bäst säljande modell - klockan bar på egen hand Omega genom 90-talet och ersattes år 2006 av 2220.80.00 som skiljer sig åt med sina applicerade index, applicerad logotype, ny bakboett och röd text på tavlan - och så förstås med kaliber 2500C. Den blev aldrig lika framträdande men så dags hade både Aqua Terra (2002) och Planet Ocean (2005) dykt upp på scenen och börjat konkurrera om kunderna.

Vänligen
    Forumets undersköterska

Mygal, Savagear114, Sjömästarn och 6 andra gillar detta.
  8. Mygal
    Trådstartare

Mygal Torpare

Tack för alla svar!

Jag bestämde mig idag för att slå till på klockan, så den skickas till mig på måndag.

9. Stefan S

Stefan S Stadsbo

Från:
    Lerum
    Hur mycket kan man säga att avsaknaden av box och cert drar ned priset generellt ?

Mygal gillar detta.
  10. Taxman

Taxman Friends of KS

Grattis! Härligt, då kanske det kommer en liten paketöppning på den då? Jag tyckte den såg fin ut och priset låter ju helt ok/riktigt bra med tanke på att den är servad.

Mygal gillar detta.
  11. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Kul grattis! Ska bli kul att få se lite bilder och en paketöppning! :)

Mygal gillar detta.
  12. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Kul info, tack!

Mygal gillar detta.
  13. Mygal
    Trådstartare

Mygal Torpare

Nu har äntligen klockan kommit!

Vilken skillnad mot min Longines HC och Seiko Skx 007, väldigt nöjd!

Tyvärr blev bilderna inte så bra.

IMG_2565.JPG IMG_2567.JPG

Jonte73 och Syven gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield