Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Seamaster 30 från 1968

Diskussion i 'Vintage' startad av Sampan123, 31 oktober 2015.

1. Sampan123
    Trådstartare

Sampan123 Torpare

Hej, har funderat och tittat på Seamasters nu i flera veckor och har äntligen hittat en jag tycker ser väldigt bra ut! Vad tror ni?
    Automatisk med cal. 565. Gör plexiglas att den sjunker mycket i värde jämfört med vanligt glas?
    Tack på förhand! 216658281_c1e767be-b67d-4d8e-b264-dd5c3aa509cb.jpg

2. JMolin

JMolin Präst

Från:
    STHLM
    Hej!
    Välkommen till KS! Det är grymma klockor du är inne på. Den där är dock ingen Seamaster, utan en Genève. Är det av värde för dig att det är just en Seamaster kan det vara värt att tänka på. Jag vill mena att plexiglas är att föredra då det är lättare att sköta om, polera och billigare att byta ut. Den Genèven du har på bilden ovan ser fin ut, stort lycka till.

Här en bild på min Seamaster De Ville från 69.
    IMG_1940-1.JPG

David Paul gillar detta.
  3. Sampan123
    Trådstartare

Sampan123 Torpare

Jag bör då alltså oroa mig om baksidan ser ut som bilden jag bifogar (Seamaster baksida). Har tittar runt hela förmiddagen och sett att på några står det både Seamaster och Geneve på samma ur, nästa bild. Ska man gå vidare eller bör jag anta att man har ersatt antingen baksidan eller tavlan?
    Du har en riktigt fin klocka, något att vara avundsjuk på ;) baksida.jpg framsida.png

4. JMolin

JMolin Präst

Från:
    STHLM
    Jag ska vara helt ärlig och säga det att jag har inte alltför bra koll på vilka kombos som funnits å inte. Det lämnar jag åt något som vet bättre. Kanske kan det finnas anledning att tro att det inte är helt kosher i den kombon? Jag vet som sagt ej. Tror du kommer få gott om hjälp här. Finns nog få ställen med så samlad kompetens som här.

5. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Det säger tyvärr inte särskilt mycket utan referensnummer, många av dessa 60-talare har massvis med tavel-, index- och visarvarianter så det är svårt att säga om din stämmer helt. Det som dessa klockor brukar falla på är om tavlorna är ommålade eller har delar från kända modeller som uppenbart inte passar in.

Var det inte plexi på dessa redan från början?

JMolin gillar detta.