• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OMEGA Seamaster 300 2254.50.00 köpa?

Limpas

Cartier
Alltså, fy satan vad fin den här är. Har varit sugen på en länge. Är även riktigt sugen på GMT-varianten då jag tycker den är kul med lite extra liv på tavlan. Någon gång ska jag ha en! Problemet är bara att den fajtas med en Speedy Pro i kön om att bli nästa klockinköp och det är fanimej omöjligt att bestämma vilken man ska ha först för det känns som att den man tar kommer man aldrig vilja sälja.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag fattar inte; när de gör re-issues, varför inte en av denna? Den är ju så grymt mycket snyggare än den som finns idag med keramisk ring och skelettvisarna. Hade denna funnits idag så hade den legat högt på vill ha-listan.
 

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
Alltså, fy satan vad fin den här är. Har varit sugen på en länge. Är även riktigt sugen på GMT-varianten då jag tycker den är kul med lite extra liv på tavlan. Någon gång ska jag ha en! Problemet är bara att den fajtas med en Speedy Pro i kön om att bli nästa klockinköp och det är fanimej omöjligt att bestämma vilken man ska ha först för det känns som att den man tar kommer man aldrig vilja sälja.
Jo men visst, den är super! Hade en Spedy Pro, men den gick bort p g a manuellt verk, ikke badbar och plexi för min del. Men det är bara jag...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Klocka kan rekommenderas. Jag har haft min sedan 2001. Skön och tillförlitlig. Burit den idag;
image.jpg


Den är rolig, passar förutom på länk även med andra band. Ovan På Cordovan. Nedan på Condura och Nato.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Klocka kan rekommenderas. Burit min idag;
image.jpg


Den är rolig, passar förutom på länk även med andra band. Ovan På Cordovan. Nedan på Condura och Nato.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Snyggt som fasen, särskilt på bandet i mitten. Vad är det för något?

Farsan hade en sån här för ett par år sedan. Bar den precis som du gör på nedersta bilden, grymt bra pang för pengen.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor

Bozz

Panerai
2-Faktor
Gratulerar! Den här finns på min "vill ha" lista. Kul att se hur snygg och annorlunda den blir med olika band.
 
Köpte min för ca ett år sen för runt 8 000 kr, bästa köpet jag gjort och aldrig varit så nöjd med en klocka. Lurade mig själv om att man måste ha en Rolex Submariner, sålde min SMP för runt 10 000 kr, sämsta affären jag gjort, både köp- och säljmässigt men även vad gäller affektionsvärde och hur nöjd man var... Det enda jag däremot hade att invända var att jag störde mig på den något sunkiga pissgula färgen på index.
 

Akerhage

Cartier
8000kr lät ju väldigt billigt? Detta är väl automataren? Så heter quartzen 2264? Eller tänker jag fel?
Hade lätt kunnat tänka mig denna, riktigt snygg.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det är snorbilligt. Räkna med det dubbla. Tror inte du kommer hitta en du vill ha för mindre än så. Inte i nuläget iaf.
 
Jag köpte min 2254.50 för 8 000 kr, okänd servicehistorik och utan tillbehör. Såldes för runt ett halvår sedan vidare för 13 500 kr och ligger nu betydligt högre i pris, så ja, prisutvecklingen har på ett år varit rätt grym.
 

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
Några snabba reflektioner efter ett par dar.. Detta är ju ändå ett nörd-forum.
- Observerar extremt liten gångavvikelse. Lovande.
- Dras up så så silkeslent...
- Bärs väldigt bra. Sitter lågt. Faktsiskt bäst av alla klockor jag haft tror jag..
- Glaset flawless. Väldigt lite reflektioner.
- Lumen lyser fint efter 7 timmar. Färgen är.. trollsk..speciellt i halvskugga.
- Gillar vågmöstret på tavlan. Trodde jag skulle störa mig men nej, det ger karaktär.
- Gillar att lumen inte är inramad av vitguld faktiskt. Ger lite vintagekänsla.

Lite straps och remmar skall införskaffas. Det gråa Cordura i tråden, riktigt najs. Vill ha en metallänk men :nailbiting: överprisade är bara förnamnet.. Får se om man kan hitta ett original som är prisvärt?

Annars som sagt en väldigt trevlig bekantskap!
 
Topp