• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OMEGA Seamaster 300 2254.50.00 köpa?

Det var inget, snyggt! Chilla med att skaffa länk, det är förvisso en schysst länk, men gummi är om inte bättre minst lika schysst, IMO. Andra uppskattar den annars med mesh, ifall du vill ha stål men inte har råd med original...
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Börjar det bli svårare att få tag på en 2254.50.00? Har iof inte letat så länge, men det blir mitt första "dyrare" klockköp. Finns det nån i sverige som har sånt här över disk? Rimligt pris idag ?
Vad ska jag kolla efter om jag köper en beggat? Ursäkta noobfrågorna :angel::)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Börjar det bli svårare att få tag på en 2254.50.00? Har iof inte letat så länge, men det blir mitt första "dyrare" klockköp. Finns det nån i sverige som har sånt här över disk? Rimligt pris idag ?
Vad ska jag kolla efter om jag köper en beggat? Ursäkta noobfrågorna :angel::)

Den görs ju inte längre så ny över disk är kört. Den är ju populär men också ganska vanlig. Vad du bör kolla upp är väl servicehistoriken. Nyservad med alla tillbehör gissar jag man får ca 15' - Sliten med uppenbart servicebehov ... 10. Annars så kan det väl vara värt att hålla ögonen öppna så man inte av misstag köper midsize- eller quartzmodellen vid distansköp.

Lycka till
 
Jag sålde min med låda men oservad på blocket i somras för 14 000, affär genomförd och klar två timmar efter att jag publicerat annonsen på Blocket. Så hade troligen kunnat få ut någon tusing till.
 

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
image.jpeg
Köpte en aftermarket länk. Bra kvalitet för priset, verkar hållbart.
Fler som kör aftermarket, eller är det känsligt? Jag tycker att det är en ok nödlösning .. Tills the real McCoy dyker upp.
 

SvenD

Cartier
2-Faktor
Hej @Anders Svensson ! Precis kommit över en 2254.50 som också saknar stållänken. Var köpte du aftermarket-länken, ser att det var 2 år sen men chansar :facepalm: Har sökt på nätet men haft svårt att hitta det som jag tror är rätt armband. Tack på förhand/Sven

:omega:
 

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
Hej! Kul att du köpt en riktig klassiker. Jag har kvar min! Gällande länken så hade jag tur och hittade en originallänk till den på blocket av alla ställen, därefter sålde jag aftermarketlänken. Men jag skall kolla upp var jag köpte den, det var på ebay kommer jag ihåg, och det var faktiskt bra kvalitet på den. Jag återkommer!
///Anders
 

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
Hej, hittade lite Omega referensnummer i min gamla annons.
Passar till SMP2254.50. Case 168.1640:
1503/825 Stållänk
1610/930 Stållänk
98000037 Gummi
98000085 Gummi
94521813 18 mm viklås
Och det är 1610/930 som är den snygga stållänken enligt mig. Hittar inte var ebay jag köpte AM-länken men har bestämt för mig det var en CHIMAERA 20 mm med solid endlinks som på bilden. Lycka till!
IMG_0418.JPG
 

SvenD

Cartier
2-Faktor
Hey Anders, vad snällt av dig att kolla upp alla detaljer. Jag ska ge mig ut på nätet nu och leta. Stort tack! / Svenne

PS. Klockan är väldigt schysst:)
 
Topp