• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 300

TompaC

Rolex
2-Faktor
Hej alla Vintagefantaster!

Någon som har någon koll på denna modell?
Söker all fakta som kan fåfram genom bilderna.

Någon som har gissning på
REF:
År:


IMG_4482.JPG

IMG_4483.JPG

IMG_4484.JPG
 
Senast ändrad:

Vic

Omega
Det där är en 165.024 med ett 552 urverk. Årtal kan jag bara gissa till andra halvan av 60-talet. Du behöver öppna den och ta reda på serinummret på urverket för att närmare bestämma årtal.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
IMG_5745.JPG
Sekundvisaren ser lite bäng ut.....eller så fanns det en annan variant jag inte känner till....här är min med en sekundvisare som jag tycker är korrekt! Min är levererad i januari 1968.

Svårt att avgöra detaljerna på bilderna, men ser nice ut. Klassiska visarskrap på tavlan som sig bör.....
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hej alla Vintagefantaster!

Någon som har någon koll på denna modell?
Söker all fakta som kan fåfram genom bilderna.

Någon som har gissning på
REF:
År:


IMG_4482.JPG

IMG_4483.JPG

IMG_4484.JPG
Gissar på att det står 66 eller 67 i ditt baklock. SN börjar på 25 eller 26. Sekundvisaren ser lite knasig ut, men de andra två visarna ser ut att kunna vara tidiga utbytestmodeller, så möjligt att den sekunden slank med vid bytet :) Kanonfint ex annars! Hur har du fått tag i det?
 
Topp