• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 300m Drive

Controller

Breitling
Hej,

Har problem med min Seamaster 300 (212.30.41.20.01.003) att få loss kronan för att ställa in tid och datum. Har ni något tips för att kunna skruva ut den? Har försökt ett tag, men sitter stenhårt fast. Bara resulterat i förstörd nagel :(
 
Jag lyckades lösa problemet fick till slut ut kronan och kunde ställa in både tid och datum.

Hur fungerar kronan nu då ? Den ska löpa lätt och smidigt. Tänk på att du inte drar åt för hårt, bara till du känner motstånd. Forcerar man så blir inte klockan mer vattentät, bara risk att man förstör gängorna istället.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Controller

Breitling
Hur fungerar kronan nu då ? Den ska löpa lätt och smidigt. Tänk på att du inte drar åt för hårt, bara till du känner motstånd. Forcerar man så blir inte klockan mer vattentät, bara risk att man förstör gängorna istället.

Vänligen
Forumets undersköterska

Kronan är nu lätt att skruva på, inget motstånd när man vrider den. Skruvade även tillbaka kronan och stoppade tills jag upplevde motstånd från att skruva mer.
 
Topp