Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Seamaster 300m

Diskussion i 'Diskussion' startad av Promod, 30 mars 2016.

1. Promod
    Trådstartare

Promod Torpare

Hej!
    Jag tänkte belöna mig själv med en fin klocka och tittar mest just nu på en Omega Seamaster 300 m, gillar hur den ser ut och den ligger även inom vad jag tycker är rimligt lägga i pengar för en ny klocka.
    Men jag blir inte riktigt klok på inköpsställe, jag har tittat på Uret.se och MyWatch och där kostar klockan kring 26k medan om jag tittar hos en butik får jag lägga upp 35k, förstår att skillnaden beror på att butikerna är auktoriserade medan näthandlarna inte är det och därmed kan frångå Omegas prislista.
    Sedan läser jag inlägg om att personer här på forumet föredrar AD, men är det värt 9k eller vad missar jag?
    Alla tips är välkomna både gällande klocka och inköpsställe :)

2. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Det är väl en smaksak om man vill betala extra för att få en personlig kontakt med säljaren. En del gillar den tryggheten.

Köper du från ovan nämnda handlare så kommer klockan från en AD och du har precis samma rättigheter som om du köpt den hos en lokal AD.
    Går du in på www.chrono24.se kan du säkert spara ett par tusenlappar till.

Värt att tänka på att svenska ADs generellt har mycket goda marginaler och säkert kan sänka sitt pris för att få affären.

3. Nicbex

Nicbex Biskop

Köper du från AD är det dans och hålligång, uppå logen natten lång, det är AD det är guld och gröna skogar!
    Eller det kommer iaf AD-fantasterna säga :)
    Mer nyktert så har du såklart fördelen att kunna gå hem med klockan direkt på armen med färdigkortad länk och behövs den justeras igen görs det gladeligen utan kostnad. Du kanske bjuds på en kopp kaffe och lite trevligt prat. Och du behöver inte läsa på för att se om säljaren är seriös, det kommer liksom med AD:skapet så att säga.

4. INSANE

INSANE Stadsbo

Gå in till närmaste Omega återförsäljare så kan dom närma sig grå handel priset om du bara frågar! Lycka till :)

5. David576

David576 Torpare

Jag valde att köpa min klocka på Uret.se. Den roterande bezelringen gick sönder på min Oris, då den gick att rotera medurs. Jag lämnade bara in klockan hos klockmaster med garantikortet sen fixade de det. Min erfarenhet säger mig att det går alldeles utmärkt att köpa på tex Uret.se, speciellt när prisskillnaden är såpass stor. Funderar lite på att köpa en Breitling och då kommer jag beställa den över nätet om jag inte hittar någon fin begagnad. Lycka till med ditt köp! :)

6. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Fråga AD först hur nära de kan komma priset på nätet.
    Min 300 köptes över disk hos AD som tog budet rakt av .
    Köper hundra ggr av hundra hos AD med den tryggheten och smidigheten det ger.

7. Areschoug

Areschoug Torpare

Från:
    Göteborg
    Sitter och funderar på precis samma klocka! (Dock så är jag sugen på modellen med vågiga urtavlan) Återkom gärna med hur du beslutade dig för att inhandla den, så kanske en annan slipper tänka redan tänkta tankar!

8. Promod
    Trådstartare

Promod Torpare

Stort tack till alla utförliga och bra svar!
    Tanken att det skulle gå att förhandla ned priset hos AD slog mig inte ska jag villigt erkänna...
    Återkommer med hur det blev, ha det gott!

Jonte73 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield