• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 33m, Behöver hjälp med om jag ska köpa?

Hej. Hittade denna klocka på en auktions hemsida. Det står att den fungerar utan anmärkning, men att att armbandet och spännet ej är original. Jag förmodar att allt annat är original, men skickade även iväg ett mail och frågade säljaren. Box/certifikat ingår inte heller. (gör inte mig så mycket).

Mina frågor är följande:
  1. Hur bedömer ni skicket?
  2. Lite ovanligare urtavla, men kan väl ändå vara äkta? (+ vad är prickarna vid timslagen?)
  3. Står inget tillverkningsår, någon som vet när den tillverkades? (är det 60-talet som de klassiska omega seamaster)
  4. Vad är rimligt att betala för den?

Skulle uppskatta snabba svar då auktionen snart avslutas! (3 timmar)

omega 1.png
omega 2.png
omega 3.png
omega 4.png
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Hej. Hittade denna klocka på en auktions hemsida. Det står att den fungerar utan anmärkning, men att att armbandet och spännet ej är original. Jag förmodar att allt annat är original, men skickade även iväg ett mail och frågade säljaren. Box/certifikat ingår inte heller. (gör inte mig så mycket).

Mina frågor är följande:
  1. Hur bedömer ni skicket?
  2. Lite ovanligare urtavla, men kan väl ändå vara äkta? (+ vad är prickarna vid timslagen?)
  3. Står inget tillverkningsår, någon som vet när den tillverkades? (är det 60-talet som de klassiska omega seamaster)
  4. Vad är rimligt att betala för den?

Skulle uppskatta snabba svar då auktionen snart avslutas! (3 timmar)

omega 1.png
omega 2.png
omega 3.png
omega 4.png
Kan knappt svara på någon av dessa frågor, men prickarna kan vara lysmassa. I och med det verkar vara kvarts tror jag dock inte att det är 60-tal, snarare 70 eller 80-talet, men jag är ingen expert så någon annan får rätta mig om jag har fel :)
 
Kan knappt svara på någon av dessa frågor, men prickarna kan vara lysmassa. I och med det verkar vara kvarts tror jag dock inte att det är 60-tal, snarare 70 eller 80-talet, men jag är ingen expert så någon annan får rätta mig om jag har fel :)
Okej. Trodde först att de små prickarna var någon slags defekt. Uppskattar det snabba svaret! :)
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Uppdatering! Har nu försökt kolla Chrono24 som är en välkänd begagnat sida samt försökt bildgoogla klockan ifråga, och jag kan inte hitta något som skulle vara likt denna klocka, så desvärre tror jag att risken finns att detta är någon typ av hopplock av delar eller fejk... Är dock inte helt hundra, så jag skulle nog invänta utlåtande från andra :)
 
Uppdatering! Har nu försökt kolla Chrono24 som är en välkänd begagnat sida samt försökt bildgoogla klockan ifråga, och jag kan inte hitta något som skulle vara likt denna klocka, så desvärre tror jag att risken finns att detta är någon typ av hopplock av delar eller fejk... Är dock inte helt hundra, så jag skulle nog invänta utlåtande från andra :)
Lite det jag också misstänker, kan ju vara så att den är sällsynt? Får som sagt avvakta som du nämnde. Tack igen :)
 

rogart-63

Patek
Med tanke på skicket och att det är en quartz klocka? Max 1000:- kanske inte ens det? hr ör mig att tavlan kallas linen dial. Eller linne tavla?
 

rogart-63

Patek
Ser ut som en 196.0251 fast i guld double och 33 står nog för 33 mm storlek? alltså ganska liten? Konstiga är att det inte står quartz på tavlan? vilket kan tyda på en ommålad tavla?
 
Topp