• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Seamaster Aqua Terra -12

Asplund

Patek
2-Faktor
Säljer en Omega Seamaster Aqua Terra inköpt av mig här på forumet tidigare i höst. Får inte så mycket handledstid längre så tycker det är bättre om någon annan får användning för den :)

Det är den vita quartz varianten med teak dial och 38.5 mm i diameter, ref. 231.10.39.61.02.001 som endast såldes i något år och som sedan byttes ut mot en "uppdaterad" variant med sämre urverk och väldigt mycket fulare tavla. Denna variant har vitguldsindex och skruvad länk precis som cal. 8500 varianten.

Uttagen hos svensk AD i slutet på 2012 och var inne på ett litet service ärende i slutet av 2013 då den även trycktestades. Komplett fullset med allt som ingår vid nyinköp. Se bilder.

Skicket är bra men har självklart spår av normal daglig användning på både länk och boett, det enda som jag tycker bör nämnas är en swirl på glasringen mellan klockan 7 - 8, har försökt få med detta på bild.

Följer även med ett läderband (Hirsch Duke) i mörkbrunt som endast är använt ett par gånger, på detta bandet sitter ett Omega spänne i nyskick.

IMG_6021.JPG
IMG_6027.JPG
IMG_6029.JPG
IMG_6031.JPG
IMG_6033.JPG
IMG_6034.JPG
IMG_6036.JPG


Pris: 10 750 kr f2f i Stockholm alt. skickat


Referenser: https://klocksnack.se/threads/asplund.10607/

24 timmars retur om objektet inte överensstämmer med beskrivet skick. Ska skickas tillbaka i precis samma skick som när den lämnade mig.

Fler bilder kan fås via PM!

/Asplund
 
Topp