Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Seamaster Aqua Terra Master Co-Axial... svart eller blå ?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Stefan S, 9 december 2015.

1. Stefan S
    Trådstartare

Stefan S Stadsbo

Från:
    Lerum
    Skall köpa en ny Omega Seamaster Aqua Terra Master Co-Axial 41,5mm på länk men har väldigt svårt att bestämma mig om jag skall ha svart eller blå urtavla. Jag har hållt i bägge samtidigt men det var inget givet val alls. Bestämde jag mig först för svart men nu har jag svängt och faktiskt sagt till handlarn att jag vill ha en blå. En anledning är att jag har en lite äldre Seamaster GMT som jag bestämt mig för att behålla och den har ju svart tavla, talar för att välja blått.
    Jag är lite lockad av den gulsvarta 15000 gauss men hustrun sa nej, rätt väntat då hon har getingfobi. Grön visare (Golf) lockar inte. Vit tavla lockar inte heller.
    Svart finns hemma. Blå tar dom hem nu, kommer kanske innan helgen. Tills dom packar och skickar den så är valet alltså fortfarande öppet (priset är ju samma). Får nog bli en blå men jag velar fortfarande. Kollar på massor av bilder på nätet. Fast vilken det än slutar med så är jag övertygat om att det blir bra, båda är ju jättefina. Så... efterlyser lite input här, har nog i alla fall över helgen att fundera.

2. Blå. Magisk vacker!

Jokkmokkswe gillar detta.
  3. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

+1 på den!

4. Bozz

Bozz Friends of KS

Från:
    Borgholm
    Ta en blå, en magisk tavla.

5. Nic

Nic Präst

Från:
    Hälsingland
    Den här tråden behöver bilder. :)
    I vanliga fall skulle jag säga svart men Aqua Terran har en riktigt fin blå tavla så jag skulle nog välja det.

6. Göteborgare

Göteborgare Stadsbo

Från:
    Göteborg
    För att krångla till ditt beslut så lägger jag upp en bild på en grå tavla :p
    2.jpg

7. romanov

romanov Borgare

Från:
    Stockholm
    Kör på blå!

8. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Blå eller vit, och vit vill du inte ha så då borde du köra på en blå :)

9. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Blå. Blått är flott!

10. Henke303

Henke303 Friends of KS

Jag har en svart som jag gillar men den blå är också najs. Grå finns inte med master co-axial tror jag.
    image.jpeg

mega gillar detta.
  11. alfgren

alfgren Biskop

Det kan inte bli fel vilken du än väljer. De är läckra allihop :happyhappy:

12. Richard Aslin

Richard Aslin Stadsbo

Från:
    Bjuv NV Skåne
    Säger också blå utan tvekan var och provade en i helgen men vill gärna ha en med dd här en annan blå bara för att förvilla lite men lite åt det svenska hållet :)
    Omega-Seamaster-Aqua-Terra-150m-Master-Co-Axial-James-Bond-007-Spectre-31.jpg

13. wadstroem

wadstroem Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Definitivt blå!

14. nöt

nöt Biskop

Kommer du byta till olika läder kan du ta med det i färgvalet på tavla.

15. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    blå, helt klart blå.. :)

16. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Blå. Lätt den blå. Men hade jag varit du hade jag siktat på 38.5mm istället.

Kejsaren, Folke08 och Tobias Eriksson gillar detta.
  17. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    i concur, sweetspot är 38.5 med blåa tavlan. Har själv ägt en med svarta tavlan och även om jag gillade den så önskade jag alltid att den hade den blåa tavlan.

Folke08 gillar detta.
  18. Stefan S
    Trådstartare

Stefan S Stadsbo

Från:
    Lerum
    Tack för svaren! På den svarta skulle man ändå vilja ha lite färginslag, på nuvarande SMP (och min GMT) är det ju lite rött och det gillar jag. Hade det gällt en ny SMP så föredrar jag svart framför blå men AT's blåa tavla är faktiskt ovanligt lyckad. Skiftar färg med ljuset, på vissa bilder drar det åt turkos.
    Rätt Henke303, grå finns inte på Master Co-Axial.
    Jag har provat 38,5, känns för liten. 41,5 känns helt rätt, inte för stor. Den mindre har väl samma höjd och då blir proportionerna inte helt rätt heller tycker jag. Sen är min ålder över forumets snitt, man skall ju kunna se tiden utan läsglasögon ;)
    Blått gäller t v nu och 41,5 blir det i alla händelser. Jo, den är fin, kolla bilden! Jag ger en rapport när den har kommit :)

Bifogade filer:

• AT 19.jpg
      AT 19.jpg
      Filstorlek:
      170,6 KB
      Visningar:
      148
    Eurenius och Tomas Eriksson gillar detta.
  19. MJ24

MJ24 Friends of KS

20. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    38,5. Blå. image.jpeg

wahlgren11, newk15 och Tobias Eriksson gillar detta.
  21. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Blå 41,5mm!
    DSC_1087-01.jpeg

Fergi, Peter cerwin och Bolio gillar detta.
  22. Jesper Fredson

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Blå är det som gäller på Aqua Terra=)

23. Stefan S
    Trådstartare

Stefan S Stadsbo

Från:
    Lerum
    Blått fastslaget härmed men nu har ni förvirrat mig med storleken :confused: Bifogar ett snabbt handledsskott med en 41mm SM (41,5 anger faktiskt Omega för denna 2534.50.00). Så kan ni bedöma om storleken. Har ju rätt stora händer. Vristnärvaron är ju inte större för AT, höjden också samma uppskattade jag. Visst, AT's tavla är ju större men faktiskt önskar jag mig lite större tavla. Jag är inte ute efter en dressklocka, snarare en OWG-klocka (fast jag behåller nu denna som beater).

Bifogade filer:

24. Bolio

Bolio Friends of KS

Från:
    Norrland
    Du blir garanterat nöjd oavsett färg det är en grymt fin klocka. Tar föregivet att du inhandlar den hos Rob framförallt med det erbjudande han givit oss på KS.
    Hatten av för ditt inköp samt för våran sponsor.

25. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Blå!
    Skippa 41 och gå på 38,5 (det är ren och skär magi)

Tobias Eriksson gillar detta.
  26. Nic

Nic Präst

Från:
    Hälsingland
    Föredrar också 38,5mm eftersom det är en lite dressigare klocka till stilen.

27. Stefan S
    Trådstartare

Stefan S Stadsbo

Från:
    Lerum
    Fasen, nu börjar jag svänga till 38,5 :confused: I blått förstås, precis pm:at Rob om dom har den hemma. Den här skall behållas LÄNGE, det måste ju blir rätt! (Fast så säger väl alla som köper nytt).

28. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    Kör 41:an. Du säger själv att du har grova händer. AT 41:an är inte en särskilt stor klocka med sin höjd. Tycker du din SMP är bra så kör vidare på den sizen. Din SMP ser mindre ut på ditt wristshot än vad många andras 38or gör bredvid deras händer. Go for 41!! :)

29. Peter cerwin

Peter cerwin Biskop

Från:
    syd
  30. Jesper Fredson

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Det är ganska stor skillnad på 41mm smp och 41,5 mm aquaterra jag sålde min 41,5 för att den blev för stor till min 18cm handled:)

Mårtenssons ur Brookfield