• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster Aqua Terra Master Co-Axial... svart eller blå ?

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Blå definitivt. Jag har själv haft blå 38,5. 41 är för stor för mig. Jag tycker att den bärs större än SMP, men har man handleder för det så är proportionerna på klockan bättre och tavlan känns lite luftigare på den större modellen.
 

Sond

Patek
Rekommenderar starkt 38.5 blå. Nu vet jag att många gillar stora klockor, men det ser inte bra ut. Satt på en middag med mannen till en kollega till mig för ett tag sedan. Han hade fått en 41 mm i 50 årspresent och den var helt enkelt för stor. Men han var glad och det är väl ändå på slutet av dagen det viktigaste...
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Rekommenderar starkt 38.5 blå. Nu vet jag att många gillar stora klockor, men det ser inte bra ut. Satt på en middag med mannen till en kollega till mig för ett tag sedan. Han hade fått en 41 mm i 50 årspresent och den var helt enkelt för stor. Men han var glad och det är väl ändå på slutet av dagen det viktigaste...
Jag skulle nog blivit rätt glad över en 41mm:ers jag med trots allt. :)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag tycker att det är en rätt sportig klocka och den passar utmärkt som 41mm. Den mindre blir så knubbig.
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
image.jpeg
Jag valde en blå.
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Min röst skulle jag lägga på en blå på 41,5mm om den sitter bra på din handled och du tycker den känns okej i storlek. :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
AT 41,5 och SMP 41. AT ger en större närvaro. Det blir mer bling'it. SMP är väldigt välproportionerad i jämförelse trots väldigt lika diameter. Problemet är inte att 41,5 kommer att kännas för stor, jag har provat den och det gör den inte. Problemet är snarare att den kanske sticker ut för mycket rent utseendemässigt, mer än vad jag känner är min stil.
3u5ygeqy.jpg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag lägger min röst på 38,5. Upplever den som mer tilltalande i sina propotioner. Och mer klassisk.
Bra val med en blå!
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
På dig blir kanske 38,5 aningen för liten. Jag hade inga problem med storleken och jag gillade min, men till slut blev det en Datejust med blå tavla istället. Du kanske ska tänka om helt och satsa på en Speedy. Den ska man ju ändå ha för eller senare :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Smet lite tidigare från jobbet och tog en sväng på stan (Gbg) och lyckades prova dom igen. 41,5 känns inte för stor och utseendemässigt tycker jag att den funkar finfint på mig. Kunde jämföra blå och svart igen också och det är absolut rätt val med blå. Fast jag gillar den svarta också. 38,5 hade dom bara en day-date som är ännu högre, vit på läder. Här blir proportionerna höjd/bredd inte bra. Men 38,5 känns lite för liten tycker jag. Idealet kanske skulle varit ett mellanting på 40 men av dessa två så gör jag valet på den större. Stort tack till alla som har gett input här!
 

Kai

Rolex
Jag har små handleder, har kört en AT skyfall blå 38,5 i 1,5 år. Har tyckt den är perfekt för mig! Sedan fann jag en vit med roseguld detaljer och brunt läder som jag fastnade för. Fann den bara i 41,5, var då orolig att den skulle vara för stor för min klena handled. Men nej, tycker storleken är perfekt, och att min 38,5 nu är lite liten. Båda är ändå fantastiska!
Vad gäller färg, så är blå det självklara valet mellan svart och blå!
 

Kai

Rolex
Storleksjämförelse... Wrist shoten ge dock imte en helt korrekt bild storleksmässigt... På bild tycker jag 41,5 ser för stor ut, men inte IRL.
1111201593059.jpg
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Du blir garanterat nöjd oavsett färg det är en grymt fin klocka. Tar föregivet att du inhandlar den hos Rob framförallt med det erbjudande han givit oss på KS.
Hatten av för ditt inköp samt för våran sponsor.

Vad jag har förstått så är Rob Engström en mycket uppskattad AD här på forumet, tyvärr har jag inte haft möjligheten att besöka butiken (än!). Vad är det för erbjudande han har givit oss på KS?

Ps. Aqua Terran är grym! Funderar på om det ska bli den jag införskaffar när jag förlorar oskulden till en AD. Har varit och testat den med blå tavla här i Uppsala på Bergströms, jag var också lite nojig över storleken då jag har rätt klena handleder. Dom hade bara 41,5 inne men jag tyckte att den satt bra då den gör sig mindre på handleden än andra i samma storlek. Du borde försöka ta dig till någon handlare och testa, det är svårt att få känsla för hur den sitter på dig genom att kolla på hur den sitter på andra. Lycka till!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag har små handleder, har kört en AT skyfall blå 38,5 i 1,5 år. Har tyckt den är perfekt för mig! Sedan fann jag en vit med roseguld detaljer och brunt läder som jag fastnade för. Fann den bara i 41,5, var då orolig att den skulle vara för stor för min klena handled. Men nej, tycker storleken är perfekt, och att min 38,5 nu är lite liten. Båda är ändå fantastiska!
Vad gäller färg, så är blå det självklara valet mellan svart och blå!
Ja, en sån var det jag såg igår. Vit, med rose och brunt läder. Fast i 38,5. Den var fantastiskt fin men inte min grej. Jag skall ha länk och då tycker jag mörk tavla blir bättre. Storlek är ju mycket en vanesak (och vikt). Har ett titan-ur på runt 38, testade den häromdan och allt kändes bara helt fel. För liten och framför allt rent löjligt lätt. Ja, bilderna blir lite felvisande. Det märker man när man testar dom IRL. Tror man går för nära med kameran. Bättre om man kör med lite tele längre ifrån.
 
  • Like
Reactions: Kai

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vad jag har förstått så är Rob Engström en mycket uppskattad AD här på forumet, tyvärr har jag inte haft möjligheten att besöka butiken (än!). Vad är det för erbjudande han har givit oss på KS?
.....
Erbjudandet fick jag på PM. Då dom inte verkar gått ut på annat sätt så vet jag inte om jag kan publicera det. Men jag trodde alla medlemmar fick det. Ser ingen riktig anledning till att inte du fick det då jag fick det. Försöker vidarebefordra detta pm til dig.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vad tycker ni om Gauss då? Tycker den är lite läcker med de gula detaljerna, det känns alltid fräscht. Samtidigt står ju inte den svarta tavlan ut på samma sätt som den blå... o_O
image.jpeg
 
Topp