• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster AT i helguld

Joseph

Cartier
För att fira att det var 50 år sedan Goldfinger släpptes har nu Omega tillverkat EN Aqua Terra i helguld!

00b9dd65f2dd9ccfd67eb32965aad0f6.jpg


514197e45c14590a1e3104bd1f874105.jpg


Att ha 007 på sekundvisaren kan tyckas lite tacky, men fy fan vad vacker denna klocka är. Brukar i vanliga fall snabbt vifta bort helguld men denna gör mig rejält knäsvag.

Klockan kommer att auktioneras ut till förmån för välgörenhet och budet ligger för tillfället på 15 000£. Mer information finns på Christie's hemsida

https://onlineonly.christies.com/s/...omega-seamaster-aqua-terra-wristwatch-3/9478/
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tavlan är ju grym, men omöjlig att läsa med dom visarna... Inget plus i kanten heller för 007...
 
Kan dom inte göra en "Jaws-edition" i högblank platina istället. :(
...och med dom menar jag INTE Omega.

Såvitt jag vet så körde Bond Rolex på Goldfinger, så man kan undra varför i helvette Omega ska göra en tribute till en film dom inte hade något med att göra från första början!?

Jag kan mycket väl ha fel, men jag tvivlar starkt på att jag har det denna gång.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Nä ogilla 007 grejerna på visarna, dags att sluta med sån skit.. Tänk den blåa tavlan på denna helguldare, najs! Nu känns det bara för mycket gult..
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Tråkigt med alla bondreferenser och visare. Boettlock borde vara i helguld och ej glas. Tavlan är jävligt snygg men i svart hade den varit galet snygg!
 

Hugii

Audemars
tavlar är inte bara ful.. utan helt opassande... sparka den som godkände den....
som att para ihop kostym och ett par nike :)
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
För att fira att det var 50 år sedan Goldfinger släpptes har nu Omega tillverkat EN Aqua Terra i helguld!

00b9dd65f2dd9ccfd67eb32965aad0f6.jpg


514197e45c14590a1e3104bd1f874105.jpg


Att ha 007 på sekundvisaren kan tyckas lite tacky, men fy fan vad vacker denna klocka är. Brukar i vanliga fall snabbt vifta bort helguld men denna gör mig rejält knäsvag.

Klockan kommer att auktioneras ut till förmån för välgörenhet och budet ligger för tillfället på 15 000£. Mer information finns på Christie's hemsida

https://onlineonly.christies.com/s/...omega-seamaster-aqua-terra-wristwatch-3/9478/
Extremt"tacky".
 
Topp