• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster AT Skyfall - smakråd

Wi

NLA
2-Faktor
Fick pilla på tims igår och ja, jag är helt hooked.
38an känns helt rätt på en tanig handled. Och även när klockan inte bärs på handleden ser 38an mer balanserad ut.
Väldigt mycket "tomrum" på den större varianten.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tjena
nej, men jag tror det är samma säljare som vi har stött på :D.

Jag kommer inte att handla något därifrån i alla fall, jag var inne och kollade på en Speemaster det slutade med att hon försökte sälja in en Grand Seiko för nästa det dubbla :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tjena
nej, men jag tror det är samma säljare som vi har stött på :D.

Jag kommer inte att handla något därifrån i alla fall, jag var inne och kollade på en Speemaster det slutade med att hon försökte sälja in en Grand Seiko för nästa det dubbla :)


Den blåa är snyggare tycker jag. Förresten kolla med Erikssons i Sumpan med de hade en blå inne när jag kikade sist om jag inte missminner mig.

Såg att det finns en annons ute på en ny 38.5mm med blå tavla på köp/säljforumsdelen till bra pris :)
 

Boris Balkan

Fark you!
Tjena
nej, men jag tror det är samma säljare som vi har stött på :D.

Jag kommer inte att handla något därifrån i alla fall, jag var inne och kollade på en Speemaster det slutade med att hon försökte sälja in en Grand Seiko för nästa det dubbla :)

Aha. :D Hon var iaf kunnig vad det gällde urverk etc. Alltid något. ;) Jag kommer sannolikt slå till hos Rob eller Uret.se beroende på pris och leveranshastighet.

Den blåa är överlägset snyggast. Det var egentligen aldrig någon fråga om någon annan färg. Det råkade vara så att dom bara hade 38,5an i brunt.
 

cab

Audemars
2-Faktor
38an ser bättre ut på bilderna, men tyckte själv den såg liten ut när jag var inne hos Rob och kollade.
 

chogge

Omega
\\prdfs0004\t91251$\DOK\My Pictures\bildOmega.JPG


38,5 ska det va. Här är min!
;)
 

Bolio

Panerai
Har sökt men tydligen gjort det dåligt vilket ref har sky 42mm och har den samma pris som 38.5mm? Jag har faktiskt inte sett den med blå urtavla i 42mm har alltid trott den bara fanns i 38.5mm. Jag har sett en i blå 42mm men den hade dagen kl 12 och den såg sisådär ut.
 
Topp