Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega seamaster, blå urtavla

Diskussion i 'Vintage' startad av Archie, 17 april 2014.

1. Archie
    Trådstartare

Archie Borgare

Från:
    Stockholm
    Hej

Någon som vet något om denna klocka? Hur gammal kan den vara, en 60-talare? Vad kan den vara värd?

Den är i väldigt bra skick, inte orginalstrap/spänne. 34-36mm skulle jag tippa på. Baksidan är en klassisk sjöhäst. Urtavlan är helt wunderbar tycker jag personligen. Lite annorlunda från de flesta vintage seamasters som flourerar.

2014-04-17 16.26.38.jpg

eriksson850 gillar detta.
  2. ZQT

ZQT The Banker

Ommålad..?

Aurum gillar detta.
  3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Yes, definitivt.

4. Archie
    Trådstartare

Archie Borgare

Från:
    Stockholm

meh jag som verkligen diggade färgen, hur ser man sånt förresten?

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

För mig är den helt förstörd, men gillar du den även om den aldrig funnits så skadar det ju ingen att du köper den. Eller jo, lite iom att de då omsätts. Värdemässigt är det dock ingen stor skillnad så länge man jämför med en vanlig eller skadad originaltavla. Under 2500 skall det kosta kan jag tycka i alla fall. Kronan är även den fel och visarna kan vara utbytta. Boetten älskar jag däremot.

6. Mr Skurkburk

Mr Skurkburk Stadsbo

Från:
    Lund
    värd 1500kr