• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega seamaster, blå urtavla

Archie

Cartier
Hej

Någon som vet något om denna klocka? Hur gammal kan den vara, en 60-talare? Vad kan den vara värd?

Den är i väldigt bra skick, inte orginalstrap/spänne. 34-36mm skulle jag tippa på. Baksidan är en klassisk sjöhäst. Urtavlan är helt wunderbar tycker jag personligen. Lite annorlunda från de flesta vintage seamasters som flourerar.





2014-04-17 16.26.38.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
meh jag som verkligen diggade färgen, hur ser man sånt förresten?

För mig är den helt förstörd, men gillar du den även om den aldrig funnits så skadar det ju ingen att du köper den. Eller jo, lite iom att de då omsätts. Värdemässigt är det dock ingen stor skillnad så länge man jämför med en vanlig eller skadad originaltavla. Under 2500 skall det kosta kan jag tycka i alla fall. Kronan är även den fel och visarna kan vara utbytta. Boetten älskar jag däremot.
 
Topp