• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster Calendar ref. 2627....

tdn-dk

Panerai
Har letat efter en Omega Seamaster Calendar med datum klockan sex.

Hittade denna första generation Seamaster Calandar med fyrkantig datum :)

Omega Seamaster Calendar, ref. 2627-10 SC, caliber 353 fra 1952

1.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Den där var helt magisk, herre Gud va snygg!! Stort grattis, den var svårfunnen eller? Man blev ju omåttligt sugen...
 

Vic

Omega
Den är väldigt polerad (och blänker därför fint), skulle inte förvåna mig om stålet börjar skina igenom bandhornen.
Tavlan är troligen om-målad, patinan på tim-markörerna matchar t.ex tavlans skick.
Urverket ser ut som det blivit servat av någon som inte alls hade rätt verktyg eller visste vad hen höll på med. Förhoppningsvis har man ändå åtgärdat att minutvisaren verkar släpa mot timvisaren och repa denna.
Även baklocket är kraftigt polerat, förmodligen i ett försök att dölja repor efter oförsiktig öppning av klockan med felaktiga verktyg.

På det hela taget en trött klocka som fått en skönhetsbehandling för att blänka fint, imo.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den är väldigt polerad (och blänker därför fint), skulle inte förvåna mig om stålet börjar skina igenom bandhornen.
Tavlan är troligen om-målad, patinan på tim-markörerna matchar t.ex tavlans skick.
Urverket ser ut som det blivit servat av någon som inte alls hade rätt verktyg eller visste vad hen höll på med. Förhoppningsvis har man ändå åtgärdat att minutvisaren verkar släpa mot timvisaren och repa denna.
Även baklocket är kraftigt polerat, förmodligen i ett försök att dölja repor efter oförsiktig öppning av klockan med felaktiga verktyg.

På det hela taget en trött klocka som fått en skönhetsbehandling för att blänka fint, imo.
Om du inte trollar kan du väl utveckla varför du tror tavlan är ommålad?
 

Vic

Omega
Det sakandes ett "inte" i den här meningen såg jag nu: Tavlan är troligen om-målad, patinan på tim-markörerna matchar t.ex tavlans skick.

Tim-indexen är inte helt jämna i färgen, de har någon form av missfärgning som inte putsats bort, men den svarta färgen på tavlan är perfekt.
Vad jag kan finna så är den där formen av markörer bara förekommit på vita (eller numera missfärgade vita) tavlor, alla svarta jag ser har uttag för lysmassa.
(Mer osäker, men det ser lite ut som Omega texten är för liten i förhållande till automatic. Kroken på S i seamaster är för rund. Första e:et har för långt sträck med fel vinkel.)
Jag har gärna fel, så om någon vill rätta mig här så varsågod.

Största problemt med den är dock att urverket ser ut att vara servat med en yxa, samt sönderpoleringen.
 
Senast ändrad:

ConElPueblo

Panerai
Tavlan er ikke ommalet - vis mig én ommalet tavla med tekstur, der har så fint malet tekst... Det er nærmest umuligt at gøre pænt.
Værket er ikke flot, nej, men vis mig gerne de øksemærker, du mener at se? Ja, der er overfladiske ridser, men det er også hvad det er - overfladisk. Det eneste sted, der er betydelige mærker, er ved skruen til kroneakslen.


Det sakandes ett "inte" i den här meningen såg jag nu: Tavlan är troligen om-målad, patinan på tim-markörerna matchar t.ex tavlans skick.

Tim-indexen är inte helt jämna i färgen, de har någon form av missfärgning som inte putsats bort, men den svarta färgen på tavlan är perfekt.


Index og tavla er to forskellige materialer og patinerer forskelligt - surprise!


Vad jag kan finna så är den där formen av markörer bara förekommit på vita (eller numera missfärgade vita) tavlor, alla svarta jag ser har uttag för lysmassa.
(Mer osäker, men det ser lite ut som Omega texten är för liten i förhållande till automatic. Kroken på S i seamaster är för rund. Första e:et har för långt sträck med fel vinkel.)
Jag har gärna fel, så om någon vill rätta mig här så varsågod.

Du har fel.
 
Topp