• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster chrono guld

marw

Panerai
2-Faktor
Kan ni vintagerävar hjälpa mig med info om denna klocka som ägs av min sambos pappa. Han har i sin tur ärvt den av sin pappa som ska ha köpt klockan ny på 50 eller 60 talet om jag uppfattat det hela rätt. Är det ref 105.004 eller vad pratar vi om för ref? Tacksam för info om ref och annat nyttigt att veta samt om ngn vill ge sig på ngt om värde?
image.jpeg
image.jpeg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Gillar verkligen modellen! Värde vet jag inte. Fungerar verket? Cal. 321 kan vara rätt dyra att serva. Tavlan är ju rätt risig vilket drar ner värdet. Tycker att boetten ser bra ut!

Snäpp upp baklocket med något i plast som ej repar guldet, typ en smörkniv, så får du reda på exakt ref.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Gillar verkligen modellen! Värde vet jag inte. Fungerar verket? Cal. 321 kan vara rätt dyra att serva. Tavlan är ju rätt risig vilket drar ner värdet. Tycker att boetten ser bra ut!

Snäpp upp baklocket med något i plast som ej repar guldet, typ en smörkniv, så får du reda på exakt ref.
Tack för svar! Håller med om att boetten ser riktigt fin ut. Har inte tillgång till klockan just nu men om ett par veckor ska jag kunna pilla upp den och kika. Högst oklart om den går, det är min sambo som tagit bilderna. Tror att den mest legat i en låda under längre tid så oavsett behöver den ses över om den ska användas. Tavlan har ju en del patina/skador men jag tror att den är orörd. Finns mer input om klockan så är jag så klart tacksam för er kunskap.
 
Fungerar den inte så går en service/reperation på cal 321 nog tyvärr på runt 15kkr tyvärr, om det ens går att få tag på alla delar som kan behövas. Uppgift från urmakare när jag servade min Tissot med ett iprincip likadant urverk.

Dock kan det nog vara vart det, mycket snygg klocka!
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Grymt fin! Värdet på dessa ligger väl runt 20-30k i stål så lägg på guldvärdet på det :)

Hoppas allt är okej på insidan.
 

fc2

Rolex
Fin. Gissar sent 50-tal eller tidigt 60-tal. Service av cal 321 sker hos Omega i Schweiz men räkna med 10k+. Tavlan drar ner lite tyvärr, annars är det en kanonklocka.
 
Topp