Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säljes Omega Seamaster De Ville, 60-tal

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Undersköterskan, 30 juli 2013.

1. Undersköterskan
    Trådstartare

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Gentlemen !

Till salu denna gång är en Omega Seamaster De Ville med manufakturkaliber från tidigt 60-tal. Handuppdraget urverk. Klockan är i ett mycket fint skick, glaset, urtavlan och boetten i det närmaste u.a. (finns ett knappt synbart märke i glaset mellan kl 12 och 1). Likaså har ett extra hål gjorts upp i krokoremmen (se nedan) som inte ser alltför snyggt ut. Klockan fullservades av min lokala urmakare i Luleå år 2005 som då också var AD för Omega och har aldrig burits sedan dess, men däremot dragits upp någon gång i halvåret så inte oljorna ska stelna alltför mycket.

Levereras på ett RIOS Ambassador Caiman (införskaffat via Urtid.com) med guldpläterat originalspänne från Omega (införskaffat via Ofrei).

Klockan skickas i försäkrad försändelse inom rikets gränser efter avlagd betalning till bankkonto. Massor med referenser. Beklagar de lite usla iPhone 5-bilderna nedan.

Pris: 3,9k inkl frakt

Vänligen
    Forumets undersköterska

Bawkins, plattfot, Camo00 och 1 annan gillar detta.
  2. JS

JS Friends of KS

Fin klocka. Diameter på den?

3. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Tickar urverket pålitligt efter en sådan lång vila? Är intresserad av klockan.

4. 18fullmakt

18fullmakt Bonde

Även jag är intresserad. Diameter? Guld på stål?

5. Undersköterskan
    Trådstartare

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Klockan mäter 34-35mm i diameter. Jag har dragit upp kalibern fullt och lagt klockan horisontellt med tavlan uppåt för avläsning imorgon kväll; återkommer då med en uppgift om gångavvikelse i just denna position.

Vänligen
    Forumets undersköterska

Wii gillar detta.
  6. 18fullmakt

18fullmakt Bonde

Var det guld på stål?

7. Undersköterskan
    Trådstartare

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Klockan har en gångavvikelse om +8 sek/dygn i horisontellt läge med urtavlan uppåt.

Klockan är alltjämt till salu.

Vänligen
    Forumets undersköterska

Wii gillar detta.
  8. 18fullmakt

18fullmakt Bonde

VAR DET GULD PÅ STÅL?!

9. Undersköterskan
    Trådstartare

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Ja, det är i vart fall guldpläterat på stål. Finns inga stämplat som indikerar guld.

10. JS

JS Friends of KS

Lugn och fin nu...

Skolläraren, Seikoman87 och Jockinho gillar detta.
  11. ZQT

ZQT The Banker

Nu räcker det för fan!

DU får ta och skärpa dig, ge fan i att kladda i trådar och ställa irrelevanta frågor!

(Förlåt Undersköterskan :woot: )

12. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Jag tror han gjorde så för att han inte fick svar första gången han ställde frågan :) Upplever inte heller att frågan i denna tråd är irrelevant. Trevlig helg :)

13. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Detta är inte första gången, får man inte svar första gången kan man pröva PM:a.

JS_80 gillar detta.
  14. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund

Det vet jag :) har sett skambud och en del annat, men jag upplever som sagt inte att frågan var irrelevant för denna tråd. Nu ska jag sluta kladda :)

15. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Sorry för kladd...

Men herregud.......

16. Undersköterskan
    Trådstartare

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
Sjöö Sandström Royal Straps