Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega seamaster de ville & Omega Bienne Geneve, värde?

Diskussion i 'Vintage' startad av Braavo, 29 juni 2016.

1. Braavo
    Trådstartare

Braavo Torpare

Hej!
    Hittade två Omegaklockor, en Seamaster De Ville samt ett fickur Omega Bienne Geneve bland min morfars gamla smycken och blev nyfiken på vad värdet kan vara på dessa. Seamastern fungerar felfritt men en del repor på glaset och fickuret tickar utan att visarna rör sig.
    Har försökt forska lite men priserna ser ut att variera en hel del och har ingen kunskap för att bedöma skick och värde på dessa.

Mvh David

Bifogade filer:

Martin Lovasz gillar detta.
  2. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Ser fina ut.
    Om det bara är repor i glaset är det lätt att polera bort dem själv med Polywatch men är glaset sprucket måste det bytas och armbandet är inte Omega original och ett nytt fint armband skulle sätta upp värdet lite. Som den är nu skulle jag tippa på någonstans mellan 3000-4000kr men jag handlar inte så mycket med Omega så jag brukar ha fel. :)

Felet med Omega silverfickuret är att minutröret inte ligger mot centrum pinnen så den måste knipas eller bytas och det är ett jobb för en urmakare men då värdet är ganska lågt så är det inte löns om du bara vill sälja den och upp mot 1000kr borde den vara värld.