Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Seamaster Diver 300m Co-Axial 41mm Svart/Stål

Diskussion i 'Diskussion' startad av ptk, 4 oktober 2016.

1. ptk
    Trådstartare

ptk Torpare

Jag tänker köpa min drömklocka. Den heter Omega Seamaster Diver 300m Co-Axial 41mm Svart/Stål. Kan tänka mig både nytt och begagnat. På Uret.se kostar den 27.555 kr. På Kaplans såldes en för knappt 20.000 kr (inklusive deras kommission) på auktionen den 1 oktober. Inte så stor skillnad alltså. Här på Klocksnack finns det ju en massa klockkunskap. Jag tar tacksamt emot info, råd och kommentarer.

2. Kiddy

Kiddy Stadsbo

Från:
    Malmö
    Vilken sorts info, råd och kommentarer är du ute efter? :)

3. Makkanxd

Makkanxd Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Fin klocka! Kommer du säkert bli väldigt nöjd med och inte förlora så mycket pengar i framtiden om du ev vill sälja:) köp!

ptk gillar detta.
  4. bykr89

bykr89 Bonde

Från:
    Sverige
    Vad vill du veta? Jag köpte min ny hos AD för samma som hos uret. Värdesätter en god kontakt med AD framför att handla på nätet.
    Vad vill du veta om klockan? Sitter bra. Till skillnad från många andra trivs jag med länken. Den passar bra med nato i matchande färger.

ptk gillar detta.
  5. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Länken är kanonskön och uret sitter också bra så väldigt bekväm och bra på alla vis.

ptk gillar detta.
  6. mikjon

mikjon Bonde

Från:
    Vadstena
    Har haft några Seamaster diver 300 började med 2531.80 redan då en fantastisk klocka, smidig, robust, sitter perfekt på armen. Nyligen köpt den nya med keramisk bezel och co-axial verk, likadan som på bilden fast blå, otroligt snygg, hög kvalitet.

Senast ändrad: 4 oktober 2016
    ptk gillar detta.
  7. Parabellum

Parabellum Stadsbo

Från:
    Stockholm
    En av de mest prisvärda klockorna för ~25k.
    Personligen ogillar jag länkens utseende (den är dock mycket skön att bära) och bezeln som är svårgreppad och lite annorlunda jämfört med en klassisk bezel på såsom en Submariner, Seiko SKX007 och dylikt.
    Men det är en smaksak. Kanonklocka hursomhelst. Och givetvis ska du isåfall ha den svarta med keramisk bezel.

mikjon och ptk gillar detta.
  8. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Ända rätta är en blå
    IMG_8009.JPG

Xerxes, CapTaiN-MiFFo, mikjon och 3 andra gillar detta.
  9. mikjon

mikjon Bonde

Från:
    Vadstena
    Hebbe gillar detta.
  10. mikjon

mikjon Bonde

Från:
    Vadstena
    Och här är min.
    IMG_0233.JPG

Xerxes, CapTaiN-MiFFo och Hebbe gillar detta.
  11. Omega Man

Omega Man Bonde

Personligen gillar jag länken på SMP, en av de snyggaste som finns enligt mig.
    Omega har valt att gå sin egen väg, och lyckats, med den här modellen. Ingen Submariner-kopia här inte.
    Bra val av klocka TS. Du kommer att bli nöjd.
    P1020323.jpg

CapTaiN-MiFFo, mikjon och Tobias Eriksson gillar detta.
  12. ptk
    Trådstartare

ptk Torpare

Tack för svaren! Jag gjorde den där AD-grejen idag. Och är väldigt nöjd med min nya klocka. Jämfört med min Sinn UX känns den mer avpassad för min handled.
    upload_2016-10-5_21-53-14.png

NickL, Omega Man, Tobias Eriksson och 2 andra gillar detta.
  13. bykr89

bykr89 Bonde

Från:
    Sverige
    Bra skit! Vilken AD-grej?:)

14. bykr89

bykr89 Bonde

Från:
    Sverige
    Sorry för dubbelpost. Men vafan bilder är alltid kul!:)
    20160920_161838-01.jpeg

15. ptk
    Trådstartare

ptk Torpare

@bykr89 AD-grejen: att gå till en AD och säga att man köper klockan om man får samma pris som hos uret.se. Ska jag vara helt ärlig så var Urets pris 27.555 kr och jag betalade 29.000 kr. Men... Även urmakare ska leva : - )

bykr89 gillar detta.
  16. forsii

forsii Bonde

Riktigt snygg klocka. Hoppas du är nöjd! Är sugen på en liknande men förmodligen en lite äldre referens och då utan keramisk bezel eftersom jag är ute efter någonting billigare. Helst från mitt födelseår men känns som att Omega SMP från 1994 inte är åtrovärda....

17. Bossebäver

Bossebäver Stadsbo

Varför inte det? 1994 är ju tidigt i "bond-smp:ns" karriär och borde gå att finna för ca 10 papp.

18. forsii

forsii Bonde

Nackdelen är väl att man märkt av en generell prishöjning på Omega SMP generellt sett. Sen är jag en väldig sucker för lume och är rädd att lumen på en klocka från 1994 är halvkass..

19. Holken

Holken Stadsbo

En sprillans SMP-C för 28-30k måste ju anses som väldigt mycket klocka för pengarna så länge man gillar utseendet, kvalitekänslan är det ju absolut på hög nivå!
    Om man ska vara ytlig så får du ju också ett bra märke som alla vet vad det är. Vill du köpa en Tudor får du lägga typ samma pengar och du får en klocka som ingen har en aning om vad det är för något. Ska du ha en Sub får du lägga drygt dubbla pengarna...

20. ptk
    Trådstartare

ptk Torpare

Skärmavbild 2016-10-19 kl. 18.34.22.jpg Jag tröttnade på att visarna var otydliga att se när jag simmar. Den där extra millisekunden det tog att fokusera var irriterande så jag lät byta till förra modellens visare. Nu är jag hur nöjd som helst. En pimpad Seamaster : - )

Senast ändrad: 19 oktober 2016
    hooods och Morini4E gillar detta.
  21. Hugow

Hugow Bonde

Köpte min från Luxury Watches Stockholm ny för 26.500 kr. Bara gott att säga om dem, otroligt bra service!

Mårtenssons ur Brookfield