• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster Diver blå eller svart är frågan!

A

AndersPH

Guest
Jag skall köpa en Omega Seamaster Diver 300 M CO-AXIAL 41 MM, svart 212.30.41.20.01.003 eller blå 212.30.41.20.03.001 men kan inte bestämma mig för färgvalet. Blå är den klassiska men båda är väldigt snygga. Vad tycker du?
21230412001003-20.png

21230412003001-20.png
 

Khaleesi

Omega
Jag tycker den svarta 100% (subjektivt förvisso)
Men det finns mååånga dykare med svart vridring+tavla och vanlig metallänk, den blå kanske sticker ut mer. Tycker iallafall på bild att den där blåa är lite tråkig i nyansen, den svarta ser "tyngre" ut. Dessutom är den lättare att matcha till kläder om man bryr sig om sånt.

Edit: Skulle jag köpa blå SMP skulle det vara wave på urtavlan.
 

Sond

Patek
Jag valde svart och då med vågtavlan vilket passade den blå. Ändå tog jag den svarta. Inbillar mig att den är "håller bättre" i längden med svart.
 
A

AndersPH

Guest
Tack för alla kommentarer. Den blå är i verkligheten inte så blå som på bilden, något mörkare och sticker inte ut lika mycket kan dock kännas lite platt men en smaksak. Wave var något blåare. Svarta är mycket elegant också, svårt val som sagt.
 

aadde81

Cartier
Jag föredrar den svarta. Oavsett färg skulle jag hitta en beggad med vågig tavla. Den nya släta tavlan gör klockan för elegant på något sätt. Tror det var ett misstag av Omega att byta ut den. Den verkar inte lika populär.
 
A

AndersPH

Guest
Just nu lutar det åt den svarta, inte helt övertygad med den blå färgen. Får se vart det slutar! o_O
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har haft alla 4 , blå med & utan waves. Svart med & utan waves.

Å vinnare enligt mig är svart utan waves ;)

Men de sjukaste är att på armen sitter ändå denna nu :)
a2agu9ut.jpg



Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 
Topp