Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Seamaster - identifiering?

Diskussion i 'Vintage' startad av Bokis, 29 september 2016.

1. Bokis
    Trådstartare

Bokis Torpare

Hej!
    Jag är ny här på forumet och förstår om ni experter kanske är trötta på sådana här novisfrågor. Men jag äger denna gamla klocka och försöker komma underfund med vad det är för modell och hur gammal den är. Kan utläsa att det är en Omega Seamaster men inget mer än så, och har tittat igenom Omegas arkiv efter en likadan men lyckas inte hitta något som stämmer överens med 100% säkerhet. Tror ni att ni kanske kan upplysa mig?

Hittar ingen annan information på klockan än den ovan nämnda.

Tack på förhand!

image.jpeg image.jpeg

Bifogade filer:

Martin Lovasz gillar detta.
  2. Ragge

Ragge Stadsbo

Hej. Den är en 60talare och automat. Enligt mig hör dessa klockor till dom verkligt stilrena och enkelt snygga klassiska armbandsuren.
    Kan du skruva av boettlocket så hittar du en modellbeteckning i locket som du kan söka på. Och på verket en tresiffrig kaliberbeteckning och ett tillvekningsnummer som också är sökbara.
    Mvh.
    Ragge

3. Bokis
    Trådstartare

Bokis Torpare

Okej, tack så mycket för informationen! Ja, jag håller med om att den är väldigt tjusig. :) Jag vågar nog inte öppna upp den själv i brist på lämpliga verktyg så jag tar den till en urmakare som får titta på den. Kan återkomma när jag har varit där.

4. tdn-dk

tdn-dk Borgare

Från:
    Danmark